Útfejlesztések a város több pontján

A híradásokból köztudott: a Modern Városok Program részeként Atlétikai centrumot építenek hamarosan Nyíregyházán, a régi NYVSC pálya helyén, a Tiszavasvári út–Derkovits utca térségében.

 

A felüljáró másik oldalán

 

A beruházás még korai fázisában van, ám már most készül a város a létesítmény és a sportesemények miatti plusz forgalomra. Ezért is újítják fel többek között a Derkovits utcát (a Dugonics utcától a Bottyán utcáig), a Tiszavasvári út és a Derkovits utca találkozásánál pedig körforgalmat vagy egy ‘T’ alakú csomópontot alakítanak majd ki. Így a most megújuló Mező utcai csomópontból szemlélve, a felüljáró másik oldalán is komoly beavatkozás lesz a jelenlegi forgalmi rendbe, amely szintén segíti majd a Tiszavasvári útig már elérõ Nyugati elkerülő miatti zsúfoltság enyhítését.

Tehermentesített Kertváros

 

S persze, a korábban megjelenteknek megfelelően messze nem ez lesz az egyetlen fejlesztés a kertvárosi részen. A Nyugati elkerülőnek attól az elágazásától, ahol a LEGO déli bejárata, az árufeltöltés található, az ipartelep felé épül egy út, ami tulajdonképpen a régi, részben földútként használt úgynevezett Rókabokori út, amely teljes hosszában új aszfaltburkolatot kap, s melyet stratégiai fejlesztésnek tekint a városvezetés. Ehhez kapcsolódva a Bottyán utcát is felújítják, így éri el majd „hátulról”, a Michelin irányában a jelentős gyárakat. – A cél az, hogy az ottani, számos prosperáló nagyvállalattal teli ipartelepet úgy tudják megközelíteni a gépjárművek, hogy minél kevesebbet használják a lakott részeket. Ezzel párhuzamosan pedig felújítjuk a Szélsőbokori utat és a Legyező utcát is, így a Kertváros valóban sokat lép előre a koncepciónk alapján – fogalmazott kérdésünkre a polgármester.

 

Intermodális csomópont

 

De további infrastrukturális fejlesztéseket is terveznek még a megyeszékhelyen. A város polgármestere, dr. Kovács Ferenc a Nyíregyházi Televíziónak elmondta, a vasútállomásnál például 6 milliárd forintból intermodális csomópontot alakítanak majd ki. – Ez azt jelenti, hogy a buszközlekedés, a vonat, a személygépkocsi és a kerékpáros megközelítés egyaránt biztosított és egyebek mellett föld alatti parkolóhelyeket is tartalmaz az elképzelés. Ehhez kapcsolódik a másik nagy tervünk, hogy szeretnénk a nagykörutat is bezárni.

 

Kisvasúti kérdések

 

S ha már vasút: a napokban megjelent egy hír, mely szerint újraosztották a kisvasutak fejlesztésére tavaly év végén elkülönített összeget. Egy friss kormányhatározat szerint az összesen tízmilliárd forintból városunk is részesülhet, hiszen elkészül a 2009-ben leállított Nyírvidéki Kisvasút Nyíregyháza és Sóstógyógyfürdő közötti szakaszának újraindításáról szóló tanulmány. Ezzel kapcsolatban a polgármester azt nyilatkozta: egyeztetésekre, vizsgálatokra van szükség ahhoz, hogy megszülethessen egy fenntartható konstrukció. – Mi arra törekszünk, hogy a vonal megmaradjon, melynek nem csak Sóstóig lehetne turisztikai értéke. A MÁV-val való együttműködésünk egyik újabb példája egyébként a Korányi utca végén a gyalogos-kerékpáros átvezetés megvalósítása.

Átfogó koncepció

 

Visszatérve az utakhoz: a megyeszékhely vezetése négy évvel ezelőtt egy olyan koncepciót dolgozott ki, amely felmérte a város leterhelt, forgalmas csomópontjait is és összegezték, hogy melyeket kell fejleszteni a közlekedésbiztonság javítása és a gyorsabb haladás érdekében. Ezért építik most át a Mező, a Bethlen Gábor és a Vasgyár utca kereszteződését is, és fogják a későbbiekben a Törzs utca környékét is több ponton, de számos terv már valóra vált.

 

Több már megvalósult

 

Dr. Kovács Ferenc polgármester szerkesztőségünknek elmondta: – Többek között megvalósítottuk az Arany János utca–Szarvas utcai körforgalmat, ami a biztonság és az áteresztőképesség miatt nagyon szükséges volt, valamint a Debreceni út–Kígyó utcai csomópont fejlesztését. Ott kerékpárutat is kialakítottunk, a hálózatot pedig tovább bővítjük, bekapcsoljuk Borbányát, hamarosan biztonságosabban közlekedhetnek a biciklisek a Kállói úton is. De ne feledkezzünk meg a 41-es főút kivezető, orosi szakaszán történt építkezésekről, és nagyon fontos volt a Szegfű utca fejlesztése, 2x2 sávosítása, ami szintén nem olyan régen, az elmúlt év végén készült el – sorolta a polgármester.
Az új közlekedésfejlesztési terveket, beruházásokat 2020-ig szeretnék megvalósítani Nyíregyházán – elsősorban európai uniós forrásokból, valamint a kormányzat támogatásával.


(Szerző: Dér Vivien, Tarczy Gyula)