Jogsértő reklámok
A fogyasztóvédelmi hatóság a reklámtevékenység átfogó ellenőrzését végezte el, kiemelt figyelmet fordítva a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokra és az egészségtudatosságot befolyásoló állítások valóságtartalmára.

A vizsgálatok során a hatóság összesen 2039 ellenőrzést folytatott le, melyek során 269 reklámban talált jogsértést, így ezen eredmény 13 százalékos kifogásolási arányt mutat. A 2039 reklámellenőrzés 1880 reklám közzétételére alkalmas eszközt érintett, amely közül 260 reklámhordozó (14 százalék) tartalmazott valamilyen szempontból jogsértő hirdetést.

Napjainkban a fogyasztók sokszor hangzatos, sokat ígérő, kedvezményekkel, akciókkal, leárazásokkal kecsegtető reklámok alapján döntenek nemcsak egy-egy üzlet felkeresése, hanem egy-egy vásárlás mellett is. Annak érdekében, hogy a fogyasztók alapvető, tájékoztatáshoz való joga ne sérüljön, elengedhetetlen, hogy a hirdetések az általános, valamint a speciális reklámjogi követelményeknek is megfeleljenek.

 

ELLENŐRZÉSEK

 

A 2015-ös évben lezajlott ellenőrzés során fontos szempont volt a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése, ennek megfelelőn az egészséggel, az arra gyakorolt hatással, az életmóddal, az emberi szervezet működésével, a hangzatos jelzőkkel hirdetett „csodaszerekkel”, gyógyhatással felruházott egyéb termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos, reklámokban megjelenő állítások valóságtartalmának vizsgálata. Az ellenőrzések során a közterületi, kirakati reklámhordozók éppúgy vizsgálat alá kerültek, mint az újságokban, magazinokban, szórólapokban, reklámújságokban megtalálható hirdetések. Mindemellett pedig az interneten fellelhető, valamint a televízió- és rádiócsatornákon elhangzó reklámokat is ellenőrzés alá vonták. Megemlítendő, hogy a reklámok rohamos elterjedésével az egyéb reklámhordozók köre is folyamatosan bővül.

 

14 SZÁZALÉKBAN TALÁLTAK PROBLÉMÁT

 

A vizsgálatok során a fogyasztóvédelmi hatóság összesen 2039 ellenőrzést folytatott le, melyek során 269 reklámban találtak jogsértést, így ezen eredmény 13 százalékos kifogásolási arányt mutat. A 2039 reklámellenőrzés 1880 reklám közzétételére alkalmas eszközt érintett, amely közül 260 reklámhordozó (14 százalék) tartalmazott valamilyen szempontból jogsértő hirdetést.

Sz. T.

(Fotó: internet)