Kiemelt fejlesztési területek
Hét helyszínt kiemelt fejlesztési területté nyilvánított Nyíregyházán a közgyűlés. Erre azért volt szükség, hogy a közelgő beruházások hamarabb megvalósuljanak, amelyek egy egy településrészen évtizedek óta elhúzódó problémákat oldanak majd meg.

Új, jogszabály adta lehetőséggel élt a legutóbbi közgyűlésen a képviselő testület, amikor úgy döntött, hogy a város közigazgatási határán belül hét ponton is létrehozza a kiemelt fejlesztési területet. A cél az volt, hogy a jelentősebb a beruházások esetében felgyorsíthassák az előkészítő folyamatokat, például a közbeszerzési eljárásokat. Olyan jelentős fejlesztésekről van szó, amelyek egy egy településrész tekintetében évtizedek óta elhúzódó problémákat oldanak majd meg. Ilyen például a Nagykörút bezárása, a Benczúr tér, Bessenyei tér, valamint a Bujtosi városliget zöldfelületeinek rendezése, zöld közösségi terekké alakítása, a Báthory és Vay laktanyák területeinek rehabilitációja, és a Nyugati elkerülőhöz kapcsolódó, a város közlekedésének egészét érintő csomóponti fejlesztések.

 

BERUHÁZÁSI HELYSZÍNEK

 

Ezek alapján kiemelt fejlesztési területté nyilvánították a barna mezős területek rehabilitációja pályázati projekt keretében a Tiszavasvári út környékét. Egy közlekedésfejlesztést szolgáló pályázati projekt keretében bekerült a Simai út - Rét utca - Rókabokori út - Szélsőbokori út által határolt terület, a Modern Városok Program keretében a Tiszavasvári út - Nyugati elkerülő út - Rókabokori út - Salamonbokori út által határolt területet. A Zöld Város kialakítása pályázati projekten belül a Benczúr- Bessenyei tér - Bethlen G. utca - Benczúr- Bessenyei tér - Kiss Ernő által határolt tömb, valamint a Bujtosi Városliget - Jég utca, Hunyadi utca, Belső körút, Liszt Ferenc utca által határolt tömb.

 

KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS

 

Az önkormányzat a városi és elővárosi közösségi közlekedési rendszer és intermodális csomópont fejlesztését tervezi, ezért kiemelték a Széchenyi utca - vasút - Huszár sor - Toldi utca által határolt tömböt is. Ez gyakorlatilag a vasútállomás környékének jelentős átépítését, modernizálását jelenti. Maga a projekt egy uniós forrásból, 100 százalékban támogatott, 6 milliárd forintos beruházás.
Dr. Kovács Ferenc polgármester elmondta, egy 2-szer 28 érkező-induló busz fogadására alkalmas új megállórendszer alakul ki, valamint egy föld alatti, 200 személygépkocsit befogadó parkoló is készül, és a taxisoknak is megfelelő hely lesz kialakítva, és természetesen az egyéb felületeket is rendezik. Így valóban intermodális beruházás valósul meg, ahol a tömegközlekedés, a személykocsis, valamint a kerékpáros és gyalogos eljutás összekapcsolódik és színvonalasabbá válik.

Ehhez kapcsolódik egyrészt a Mező utca - Bethlen Gábor utca - Vasgyár utca kereszteződésének rekonstrukciója, és sávszámbővítéssel az áteresztőképességének javítása, másrészt a Nagykörút bezárása, ami egyébként kerékpárutat is tartalmaz. Így lett kiemelt fejlesztési terület az Arany János utca, Szarvas utca, Móricz Zsigmond utca és a vasút által határolt tömb is. Mindezek mellett Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdőn számos utca által bezárt területet is kiemeltek, hiszen a Digitális Magyarország kormányprogram keretében itt is fejlesztéseket terveznek.

Szoboszlai Tibor