A kulisszák mögött
Miközben Kosik Anita és Puskás Tivadar lélekben már a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról című előadás premierjére készültek, egyéb örömteli események részesei is voltak.

Kevés nagyobb öröm érhet egy színész apát, mint mikor a fiával együtt lép színre. Így érzi ezt Puskás Tivadar, a Móricz Zsigmond Színház társulatának tagja is, aki az országszerte ismert, az X-Faktor zsűrijében is szereplő „Petivel” lép színre időnként Budapesten a Beszélő levelek című szerkesztett műsorban. Közvetlen közelről érzékelhette, hogy színészileg nagyon sokat fejlődött a fia. Mint elmondta, ez nyílván azzal is összefügg, hogy sokat játszik színházban, főként a Madáchban, és tévésorozatokban is. Megvan benne a pályához szükséges intelligencia és alázat. Jó példa erre, hogy a barátnőjét, a Junior Prima díjas színésznőt, Eke Angélát elkísérte a lengyelországi Lódzban a Nylon Group nevű formációjuk egyik fellépésére, ahol Peti világosítóként dolgozott. Hazatérve zenekarával, a The Biebersszel egy klipet forgattak. A Comet-díjátadó főcímdalát készítették, melyet Dani fia írt, s Peti adott elő. Ő az egyik kategória jelöltje is. Milyen előadásban lépett fel apa és fia?

– Híres emberek magán- és nyílt leveleivel ismertetjük meg a nézőket ilyenkor moderátor közreműködésével – tudtuk meg. – Legutóbb Lackfi János, József Attila-díjas költő, író oldotta meg az „átkötéseket” roppant szellemesen és okosan. Fullajtár Andrea, Szirtes Ági, Kovács Patrícia és Rujder Vivien voltak a partnereink. Kiváló színésznők ők, mondanom sem kell. Peti játszotta a fiatal férfit, én pedig az idősebbeket, Lincolntól kezdve Déry Tiboron át Veres Pál szexológusig. Ez egy háromnapos sorozat része volt, melynek a nyitó napján szerepeltünk. Pesten a Mozsár Kávézóban adtuk elő, ahol van egy színházterem, ami zsúfolásig megtelt. Hatalmas sikerünk volt.

 

Kosik Anita egri beugrása

 

Kosik Anita, a Móricz Zsigmond Színház művésze bravúrosan szerepelt az V. Egri Stúdiószínházi Táncfesztivál zárónapján a Gárdonyi Géza Színházban. Szerepét Bánfalvi Esztertől vette át A hét főbűn című Bertolt Brecht–Kurt Weill opera-balettben. Anitát az előadás karmesterének és rendezőjének, Szabó Sipos Máténak Selmeczi György zeneszerző és karmester ajánlotta, aki tanára volt a Színház- és Filmművészeti Egyetem zenés színész szakán. Kiváló hangú művészünk – aki az előadásban Annát testesítette meg – nagy tisztelője Brechtnek, így óriási örömmel töltötte el a felkérés.

(Fotó: Gál Gábor)

– A német szerző keresetlen egyenessége és Weill zenéjének kifejező ereje együtt azt a fajta szépséget fejezik ki, ami hozzám a legközelebb áll – nyilatkozta. – Brecht nem mismásol, Weill nem szépeleg, és az egész együtt mégis gyönyörű. Annáról szól a mű, egy tiszta lelkű lányról, aki elindul szerencsét próbálni, hogy a családjának segíteni tudjon. Otthont akar nekik teremteni, méghozzá táncosként, mert ehhez van tehetsége. Hét évig kalandozik, és közben minden főbűn elkövetésébe belekényszerül – legtöbbször a saját hibáján kívül. Egy lokálból Los Angeles-ig jut el, és hűségesen hazaküldi a gázsiját, hogy végül arra térjen vissza Luisianába, hogy nem változott semmi, hiábavaló volt az áldozata. Ketten játszottuk Annát: az érzelmei főleg táncban kerültek kifejezésre Tóth Karolina interpretálásában, és én képviseltem a racionalitást a dalokkal. Az Egri Szimfonikusokkal szintén nagy öröm volt együtt dolgozni. Ez volt életem első beugrása! Összesen négy próba alatt hangolódott össze a zenekar, a négytagú kórus, a táncosok meg én. Bár megmutathatnánk a nyíregyházi közönségnek is!

Sz. Kántor Éva