Állatpark: évi félmillió látogató szemléletformálása

Ápr 2, 2017

Az éves erdei iskola és a közkedvelt nyári tábor mellett az Európai Akváriumok és Állatkertek Szövetségével együtt a nemzetközi sarkvidéki kampányban, a „Pole to pole”-ban is hatékonyan részt vettek, aminek a logója mellett zoopedagógiai ötletekkel is segítették a hatékony szemléletformálást. Ezen ötleteket és a logót is Európa több mint 400 kertjében felhasználták. Az alábbiakban egy különlegességükrõl számolunk be részletesen, a számos tevékenységükbõl egyet kiemelve.

[REKLAM]

Bár a sarkvidékek messzire esnek a Föld emberek által sûrûbben lakott területeitõl, mégis elmondható, hogy még a sarkoktól legtávolabb élõk is felelõsek lehetnek például a jegesmedvék kipusztulásáért, de ugyanakkor tenni is tudnak ez ellen. S hogy hogyan? Környezettudatos gondolkodásmóddal, hiszen „Gondolkodj globálisan – cselekedj lokálisan”! E szlogen égisze alatt hozták létre a „Piszoar tanoda”-t, mely a következõket takarja.

 

„Piszoar tanoda”

 

Ha körbenézünk saját otthonunkban, számtalan egyszerû megoldást találhatunk, és valósíthatunk meg környezetünk megóvása érdekében. Például, ha nem tartózkodunk a szobában, kapcsoljuk le a lámpákat, érdemes lecserélni a hagyományos villanykörtéket energiatakarékos izzókra. Ha nem használjuk az elektronikai berendezéseket (TV, DVD-lejátszó, számítógép stb.), teljesen kapcsoljuk ki õket, mert készenléti (stand by) állapotban is fogyasztanak áramot, vagy amikor nem töltjük a mobiltelefonunkat, húzzuk ki a töltõt a konnektorból, mert szintén áramot fogyaszt. S mindezt hogy tudja egy állatkert a látogatónak továbbítani?

 

„Zöld tippek”

 

Az ott dolgozó oktatóknak, zoopedagógusoknak nagyon találékonynak kell lennie, hogy a vendégek ne csak nézzenek, hanem lássanak is. A hatalmas kifutóban élõ különleges állatok mellett sokszor „nincs idõ” az olvasásra. S melyik az a hely, ahol teljesen zavartalan, ingerszegény környezet található s csupán 3 fal vesz körül...? A mosdó. Így a Nyíregyházi Állatpark mellékhelyiségeiben hasznos, 2-4 mondatos „Zöld tippek” olvashatóak magyar és angol nyelven, s mivel a 35 hektáros terület bejárása közben nincs ember, aki ne keresné fel valamelyiket, ezért évi 500 ezer látogató környezettudatosabb átformálását tudják elõsegíteni.

Előző hír
Swing, szerelem, Szulák - koncert a VMKK-ban
Következő hír
Beszélgetés egy 56-os hazafival

Kapcsolódó híreink