A jövőért, gyermekeink oktatásáért

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye köznevelési intézményeinek vezetői, szaktanácsadók és szakértők vettek részt azon a konferencián, amelyet az Oktatási Hivatal és az EMMI Köznevelésért Felelős Államtitkárság szervezett Nyíregyházán. A rendezvény egy országos programsorozat része volt.

 

CÉL A MINŐSÉGI OKTATÁS

 

A szakmai fórum célja, hogy a köznevelésben oktató-nevelő munkával foglalkozó pedagógusok közvetlenül értesülhessenek az aktuális oktatáspolitikai változásokról, azok beépülésének várható hatékonyságáról és az oktatás szereplőinek erősebb bekapcsolásáról a jövőért és a gyerekek minőségi oktatásáért.

A rendezvényen Jászai Menyhért, Nyíregyháza alpolgármestere köszöntőjében azt mondta: Nyíregyháza a köznevelés rendszerében aktívan közreműködik, a város elkötelezett az iránt, hogy Nyíregyházán minél magasabb színvonalon tanulhassanak a diákok, ez a gyermekek és a jövő érdeke. A minőségi oktatási rendszer érdekében az önkormányzat eddig is komoly fejlesztéseket valósított meg, amelyekhez hasonlókat továbbra is tervezünk. Nem csupán a kötelező feladatokat végezzük el, hanem ezen túlmenően is jelen vagyunk az iskolák életében, támogatást nyújtunk például az úszásoktatáshoz, támogatjuk a diákönkormányzatot, és nyári napközis táborokat szervezünk. A viszonyunk az oktatási intézményekkel kölcsönös, hiszen az iskolák eljárnak a rendezvényeinkre, részt vesznek a sport- és kulturális programokon.

 

BIZTONSÁGOS MŰKÖDÉS ÉS SZAKMAI SEGÍTSÉG

 

A jövőért, gyermekeink oktatásáért! elnevezésű konferencián Sipos Imre, az EMMI köznevelésért felelős helyettes államtitkára aktuális oktatási kérdésekről tájékoztatta a résztvevőket. Azt mondta: továbbra is olyan intézményfenntartást kell biztosítani, amely az oktatási intézmények számára biztonságos működést és szakmai segítséget nyújt. Szervezeti változtatásokat kell végrehajtani, a döntési útvonalakat le kell rövidíteni, az iskolaigazgatók érdekeltségét meg kell erősíteni, ezek mentén folynak a tervezések. Az államtitkár-helyettes hozzátette: a minőségi oktatásban fontos, hogy az általános iskolába bekerülő gyermekeknél megerősítsék az alapkészség-fejlesztést. Kevesebbet, alaposabban és türelmesebben kell tanítani, és élményközpontúbbá kell tenni az iskola világát. Működik egy Gyermek, tanulói életutak munkacsoport, amely kiemelten foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Sipos Imre a pedagógusok minősítési eljárásáról azt mondta: a folyamat a terveknek megfelelően halad.

F. A.