Új támogatási forma elektromos kerékpár vásárlására

2022 januárjától a lakosság számára már nem érhetők el az elektromos kerékpárok vásárlását támogató pályázatok, azonban a cégek számára új lehetőség, hogy a cafetériába építve támogathatják a munkavállalóikat ilyen eszközökkel. A korábban elnyert pályázatokat folyamatosan be lehet váltani, sőt, akár a kereskedők közötti átjárhatóság is megengedett.

A kormány az elmúlt csaknem egy évben több mint 5700 elektromos kerékpár kedvezményes megvásárlásához mintegy 615 millió forinttal járult hozzá. Az 1 milliárd forintos keretösszegű pályázat utolsó szakasza november 1-jén indult. A támogatás maximális mértéke ebben a körben is a vételár 50 százaléka, pedálszenzoros kerékpárok esetében legfeljebb 90 ezer forint, nyomatékszenzoros kerékpárok esetében pedig legfeljebb 150 ezer forint volt. Az elnyert támogatás még felhasználható, azonban a pályázat 2022-es folytatásáról még nincs hír.

2022 januárjától a jogalkotó továbbra is előtérbe helyezte a környezetvédelmet és a fenntarthatóságot, ennek érdekében módosította az szja-törvényt és a tao-törvényt, így az elektromos kerékpárokat a cégek cafetéria elemként adhatják támogatásként, a kerékpárok beszerzési ára és fenntartási költsége pedig bekerülhet a társasági adót csökkentő tényezők közé” – mondta Dankó Enikő, a 3G Car Kft. tulajdonosa.

Fontos megjegyezni, hogy a pályázat ugyan már nem elérhető, azonban a már korábban elnyert támogatásokat fel lehet használni a továbbiakban is. Ehhez megváltozott a részleteket tartalmazó weboldal, és egyben lehetőséget biztosítanak a lakosság számára a kereskedők közötti átjárhatóságban is. A kerékpárok nyomatékszenzoros vagy pedálszenzoros kialakítása között azonban nincs átjárhatóság – tette hozzá az ügyvezető, aki elmondta, egyre népszerűbb a kerékpározás Magyarországon is, ezzel pedig az európai listán is előkelő helyen állunk, a kerékpárral közlekedők arányában.

Az Euro Barométer kutatása alapján Magyarország a harmadik helyen helyezkedik el ebben a listában Hollandia és Dánia után, ez egy pandémia előtti eredmény, a járványhelyzetben viszont még többen pattantak bringára. Mindenkinek azt tanácsolom, hogy próbáljanak ez irányban lépni a cégek, ugyanis ezzel a környezetvédelem érdekében is tesznek, a dolgozó pedig munkába jövet és menet is sportol” – nyilatkozta az ügyvezető.

Az ügyvezető hozzáfűzte, van olyan cég, amelyik ezt már beépítette a hétköznapokba, sőt, bevett gyakorlat lehet a munkaidő csökkentése is a megnövekedett közlekedési idő miatt.