Közel 520 millió forintból, hétezer tanuló bevonásával ért véget a Nyíregyházi Szakképzési Centrum átfogó fejlesztése című pályázati projekt. A program részeként a tanulókat és a pedagógusokat is fejlesztették, szabadidős és tanórán kívüli tevékenységeket is szerveztek, valamint elkészült egy digitális közösségi alkotóműhely is, amelyben bárki kipróbálhatja a különböző szakmákat.
Még 2017 decemberében kezdődött az a program a Nyíregyházi Szakképzési Centrumban, melynek legfőbb céljai között szerepelt a tanulói lemorzsolódás csökkentése, a végzettség nélküli, korai iskolaelhagyás csökkentése, valamint a tanulmányi átlagok javítása – mondta el Dancsiskóné Bakos Katalin projektmenedzser.
15 bevont osztállyal, 15 követő osztállyal, de lényegében a Szakképzési Centrum minden tanulójának tevékenységével zajlott ez a projekt, azaz közel hétezer tanulót mozgattunk meg a három év alatt. A tevékenységek nagyon összetettek voltak, szabadidős tevékenységek, tanórán kívüli tevékenységek egyaránt voltak benne, de a tanulók kaptak tanulásmódszertani felkészítést is, a pedagógus kollégáink pedig nagyon sok tanárképzésen vettek részt.
Digitális közösségi alkotóműhely
A több mint hároméves projekt egyik legnagyobb teljesítménye egy digitális közösségi alkotóműhely megszületése – mondta el Gurbánné Papp Mária, a Nyíregyházi Szakképzési Centrum főigazgatója, aki hozzátette, erre nettó 15 millió forintot fordítottak a pályázatból, majd a berendezésére is tízmilliós nagyságrendben költöttek.
Ebben a műhelyben lehetőség van arra, hogy óvodáskortól egészen felnőtt korig mindenki kipróbálhat egy adott szakmát, nagyon sok olyan kis része van a műhelynek, ahol egy önálló ötletet megvalósíthatnak, különböző szakmákat kipróbálhatnak, vagy éppen a robotokkal ismerkedhetnek meg. Az elkövetkezendő időszakban a főszerep a robotoké lesz, nagyon sok robotunk van, amely egészen kis kortól a gyermekeket tudja orientálni.
Fenntartási idő
A főigazgató hozzátette, a projekt ezzel nem ért véget, a fenntartási időre is számos tervük van, például a digitális közösségi alkotóműhelybe egy olyan robotkart építenek be, amilyen a különböző üzemekben dolgozik, így a tanulók már ezt a technikát is megismerhetik, felkészülve majd a későbbi munkába állásra.