Elismerés – Immár harmadik alkalommal nyerte el Nyíregyháza a Marketing Fővárosa címet

Okt 4, 2022

Immár harmadik alkalommal nyerte el Nyíregyháza a Marketing Fővárosa címet. Idén 20 Marketing Gyémánt Díjjal lett az első a Magyar Marketing Szövetség, valamint a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által meghirdetett pályázaton. A Kisvárosi első elnevezésű díjat ismét Vásárosnamény városa tudhatja magáénak, most 9 Marketing Gyémánt Díjjal, a Marketingaktív Megye díj pedig Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét illeti meg idén is.

A Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által, már nyolcadik alkalommal kiírt Városmarketing Gyémánt Díj pályázat eredményhirdetésére szeptember 15-én, a Marketing Summit Hungary 2022 konferencián – a marketing szakma csúcstalálkozóján – került sor. Ebben az évben 146 nevezés érkezett, 24 várostól. Idén is a rendezvény, esemény kategóriában érkezett a legtöbb, 54 pályázat.

A városmarketing egy nagyon komoly erő”

A városmarketing egy nagyon komoly erő, abban a vonatkozásban, hogy városok, térségek fejlesztését meg tudjuk gyorsítani, olyanná tudjuk formálni, ami a célközönség számára is versenyképes lesz. Itt, Nyíregyházán, és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is követői vannak. A nyolc éve meghirdetett versenyben pedig háromszor győzni az már nem semmi, főleg olyan városok mellett, amelyek hasonlóképpen presztízsnek tartják, hogy ezen a versenyen induljanak” – mondta el beszédében prof. dr. Piskóti István, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője.

Átgondolt városi stratégia

Minden pályamunkát a szakmai zsűri két tagja a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a hatásosság és a forrásfelhasználás hatékonysága alapján értékelte. Idén 93 gyémántot adtak át. Az idei év fődíjasa Nyíregyháza városa lett, és így ismét viselheti a Marketing Fővárosa 2022 kitüntető címet. Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere a díjat bemutató sajtótájékoztatón kiemelte, ez egy nagyszerű csapatmunka volt, aminek meglett az eredménye.

Mi ezt 11 évvel ezelőtt kezdtük, az első felismerés az volt, hogy a turizmust a városmarketinggel össze lehet és össze is kell kapcsolni. A mostani díjban is van egy olyan rész, amely a testvérvárosi turisztikai marketingről szólt, és jött a Város-Kép, a nyíregyháziak tájékoztatása a programokról és a hozzánk látogatókat is beleértve, és ez folyamatos fejlődési fokozatokkal járt. Megújult a Nyíregyházi Napló, a Televízió, jött aztán a nyiregyhaza.hu, a Helló Nyíregyháza, melyek az elmúlt 12 év eseményei. Az is, ami ebben a díjban benne van, hogy miért tudott a Város-Kép ilyen sokrétű sikeres, komplex programokat bemutatni, merthogy ennyi minden elindult Nyíregyházán.”

Kisvárosi első

A Kisvárosi első elnevezésű díjat Vásárosnamény városa tudhatja magáénak 9 Marketing Gyémánt Díjjal. Filep Sándor, Vásárosnamény polgármestere elmondta, ez egy újabb lehetőség a településnek arra, hogy megmutatkozzon a célközönsége számára.

Mondjuk azt, hogy gyémánttá váltunk azon szakemberek által, akik rájöttek arra, hogy elsősorban a saját lakosságunknak, az itt élőknek mutassuk meg az értékeinket, és ez által tudunk majd előre lépni, hogy megismertessük azt a megyével, az országgal. Ha arra gondolok, hogy az elmúlt évben Vásárosnamény adott otthont az Egy a természettel világkiállításnak, turisztikai szempontból pedig a kerékpáros turizmus, a Középkori Templomok Útja, a víziturizmus, a horgászati turizmus és a vadászati turizmus mellett mit jelentünk azoknak az embereknek, akik szeretik a Tiszát, a természetet és a környezetet.”

Megyei elismerés

A Marketingaktív Megye díj Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét illeti meg idén is, hiszen 29 Marketing Gyémánt Díjat nyert el Nyíregyháza és Vásárosnamény által – erről Baracsi Endre, a megyei közgyűlés alelnöke nyilatkozott televíziónknak.

Ennek köszönhető, hogy a megyébe a legtöbb Marketing Gyémánt Díj érkezett, erre és a városok közötti kapcsolatra is büszkék vagyunk, hiszen ennek köszönhetően a fejlődés töretlen, nemcsak marketing és gazdasági, hanem a megye identitásának erősítése szempontjából is.”

Nyíregyháza a Marketing Fővárosa címen kívül az örökös Gyémánt Ranglista első helyére került 64 Marketing Gyémánt Díjjal. Ez a ranglista mutatja, hogy a települések összesen hány gyémántot szereztek 2015 és 2022 között. A ranglistán az 5. helyen áll Siófok, őt követi Budapest XIII. kerülete, Győr és Vásárosnamény, a dobogó 2. fokán Miskolc áll 48 gyémánttal. Az esemény zárásaként a Gyémánt Díj pályázathoz köthető városi szervezetek is átvehették az elismeréseket.

Kapcsolódó galéria

Marketing Fővárosa 2022 - Nyíregyháza

Előző hír
Elkezdődött a népszámlálás – Már több mint félmillióan töltötték ki online a kérdőíveket
Következő hír
Tovább fejlődik Sóstó

Kapcsolódó híreink