Nyíregyháza App - Pénteken délelőtt elindult a város szolgáltató applikációja
Péntek délelőtt szalagvágás helyett egy gombnyomással indult el a Nyíregyháza Applikáció, mely sokoldalú szolgáltatásával komfortossá teheti a városlakók mindennapjait. A fejlesztés a Nyíregyházán és az agglomerációban élők mintegy 40–60 százalékának nyújt interaktív információs lehetőséget.
„Szeretném megkérni a NYÍRVV ügyvezető urát, hogy az alkalmazás hitelesítését és közzétételét tegye meg egy gombnyomással... köszönöm, és akkor rányomunk a mentésre... még a közzétételt is kérem megnyomni ...és akkor ezt követően elindul az applikáció a világhálón, a szervereken, és szépen sorban, ahogy validálódik, elérhető lesz majd az amerikai, a budapesti, az ázsiai, és a világ minden táján, az összes szerveren letölthetővé válik a nyíregyházi applikáció” – közölte az indítás tényét Mikó Botond, az Exagent Group alapító ügyvezetője.
Egy mozdulatra nyílt meg délelőtt az applikáció, mely egyetlen gombnyomásra képes egyszerűen értelmezhető problémákat megoldani.
Hazánkban szinte egyedülálló, és újszerű az a városi alkalmazás, melyet a multifunkcionális, interaktív és informatív jelzővel illettek a fejlesztők, és költsége 14 millió forint volt. A helyi közszolgáltató cégek alkalmazottai ezentúl egyre ritkábban bontanak panaszos leveleket, és intéznek telefonos ügyeket, hiszen megérkezett az ügyintézés, a széles körű tájékoztatás XXI. századi alkalmazása.
„Kategorizálni lehet akár a friss híreket, akár a rendezvények felületét. Ha esetleg valaki sportrendezvényt szeretne Nyíregyházán keresni, akkor egy gombnyomással hozzájuthat, hogy milyen napokon, milyen helyszíneken, milyen jellegű sportrendezvények lesznek. Ezen túl egy olyan lehetőséget biztosítunk a városlakó számára, hogy érezze magát kényelemben, egy jó közérzetet javító és komfortérzetet biztosító felületet szerettünk volna számára nyújtani. Olyat, ahol fontosnak is érzi magát, mert az applikáció segítségével – akár szavazásokon keresztül – azt is megkérdezhetjük tőle, hogy milyen virágot ültessünk a főtérre” – tájékoztatott az app-ról Petró Árpád, a NYÍRVV Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Legyen buszközlekedés, háziorvos, miserend, színházi előadás, szemétgyűjtés, távfűtés, vacsoravendég, vagy túraútvonal a kérdés, mindenhez megoldást talál az alkalmazás felhasználója.
A fejlesztő cég képviselője helyi kötődésű – szólt a bemutató –, tehát egykori nyíregyházi fiatalember. 15 szakemberrel dolgozó csapata jelen van a világ 170 országában, Amerikától Ázsiáig.
„Az alapcsomag, ahol most vagyunk a spectrumban, az alapvető moduloktól kezdve – mint a hírek és események – odáig, hogy egy okostérkép, attrakció városon keresztül mindenféle infrastrukturális elemet, helyszínt elérhetünk a városban azzal, hogy interaktívvá vált az applikáció. Tehát a nyíregyházi lakos beleszólhat a város életébe. Ezen kívül az önkormányzat számára bejelentéseket is tehetünk akár egy rossz útról, akár vízműproblémáról, vagy hulladékszállítási problémáról is” – nyilatkozta a fejlesztő képviselője, Mikó Dániel.
E szükséges és időszerű szolgáltatás folyamatosan bővül, később magánvállalkozók is megjelenhetnek a csomagban. Azért szolgálhatja a városlakókat, mert folyamatosan frissül, interaktív, digitális verziója az egykori Piros katalógus vagy az Aranyoldalak helyett.