A Kölcsey is a top 100-ban – A nyíregyházi gimnáziumok kiemelkednek a 2025-ös középiskolai ranglistán
A HVG legfrissebb középiskolai rangsora alapján három nyíregyházi gimnázium, a Krúdy, a Kölcsey és a Zrínyi az ország legjobb iskolái között szerepel. A kiváló eredmények titka a tanárok és diákok közötti szoros együttműködésben rejlik – vallja Torda István Tamásné Nagy Ildikó, a Kölcsey gimnázium igazgatója, aki szerint a siker alapja a tanulók szorgalma és a tanárok szakmai felkészültsége. A diákok és pedagógusok közötti kölcsönös tisztelet és támogatás garantálja a folyamatos fejlődést és a kiemelkedő teljesítményt.
A Kölcsey gimnázium a legjobbak között: siker és együttműködés
A HVG legfrissebb középiskolai rangsora szerint három nyíregyházi gimnázium is az ország élvonalában szerepel, köztük a Kölcsey gimnázium, amely az 59. helyen végzett a top 100-as listán. A Kölcsey sikerét elsősorban a diákok és tanárok közötti szoros együttműködésnek köszönhetik, amely folyamatosan magas szintű teljesítményt eredményez az érettségi és felvételi eredmények terén. A diákok, köztük a tizenkettedikes Jánvári Sára Anna is büszkén említi az elismerést, amely nemcsak az iskola, hanem a város és a vármegye szellemi életére is jelentős hatással van.
„Nagyon szeretek ide járni. Az osztályunk közössége kiváló, mindenki kedves, és mindig számíthatunk egymásra. A tanárokat is nagyon tisztelem, mert mindig segítőkészek, érthetően magyaráznak, és jól átadják a tananyagot” – nyilatkozta Jánvári Sára Anna.
Közösségépítés és diákélet
A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnáziumba a magas színvonalú oktatás mellett nagy hangsúlyt fektetnek a közösségformáló programokra is – mesélte Tőkei Dorka, a tizenkettedikes német tagozatos tanuló. A diákélet aktívan zajlik az iskolában, ahol minden évben megrendezik a diáknapot, amit a tanulók mindig nagy izgalommal várnak.
„Mi gyakran szervezünk különféle programokat. Van, hogy koncerteket tartunk, ahol diákok lépnek fel, akik zenélnek. Sportversenyek is vannak, például tanár-diák röplabdameccs, de a fiúk nagyon szeretik a focit is. Emellett a könyvtárban kézműves programokat is rendeznek, szóval tényleg mindenki talál valami érdekeset, amit szívesen csinálna” – számolt be a diákéletről Tőkei Dorka.
Széles körű oktatási kínálat és kiemelkedő eredmények
Torda István Tamásné Nagy Ildikó, a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatója hangsúlyozta, hogy bár az iskola hagyományosan humán gimnáziumként ismert, a természettudományos tantárgyak és a digitális kultúra oktatása is fontos szerepet kap. Az iskola nyelvi tagozatai évtizedek óta sikeresek, de emellett informatika, digitális kultúra, biológia, kémia és matematika emelt szintű csoportok is működnek. Az igazgató kiemelte, hogy a természettudományos tantárgyakat is erőteljesen támogatja, mivel sok diákjuk műszaki vagy gazdasági pályára, például a Budapesti Műszaki Egyetemre, az Eötvös Loránd Tudományegyetemre vagy a Corvinusra készül. Büszkén számolt be arról, hogy tavaly a matematika emelt szintű vizsgák eredményei kiemelkedtek, és a fizika emelt szintű órákon is remek teljesítményt nyújtottak a diákok. Torda István Tamásné Nagy Ildikó az iskolai rangsorok kapcsán beszámolt arról is, hogy a 2025-ös középiskolai rangsor összeállításakor milyen szempontot vettek figyelembe.
„Az érettségi vizsgák eredményeit közép- és emelt szinten egyaránt magyarból és matematikából vizsgálják, valamint kompetenciamérés eredmények is figyelembe kerülnek. A nyelvi és matematikai kompetenciák mérése egy új rendszer szerint történik, amely már 2-3 éve működik. Azonban azok, akiket most vizsgáltak, még csak a magyar és a matematika kompetenciát mérik. Az iskolák esetében a nyelvi előmenetel is fontos szerepet kap: figyelik a nyelvvizsgák arányát és azt, hogyan tanítják a nyelveket. Emellett a felsőoktatásba történő felvételi arányokat is elemzik. Míg emelt szintű érettségi vizsgák nem kötelezőek, ezek nélkül a pontok nélkül nagyon nehéz bejutni a legjobb egyetemekre. Sok diákunk tesz emelt szintű érettségit, és nagyon jók a középszintű eredmények is, ami a felsőoktatásba való bejutást segíti. Az arányszámok kiemelkedőek, és szinte kivétel nélkül a diákjaink az első helyen kerülnek be állami ösztöndíjas helyekre, nem pedig önköltséges képzésre. Ezek az eredmények együttesen alkotják a rangsort, amely alapján a felvételi elbírálás történik” – ismertette Torda István Tamásné Nagy Ildikó, a Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatója.
Kulturális élmények és nevelés az oktatás mellett
Továbbá az intézmény igazgatója kiemelte, hogy az iskola nemcsak az oktatásra, hanem a nevelésre is nagy figyelmet fordít. Hangsúlyozta, hogy a kultúra kiemelt szerepet kap az intézmény életében, hiszen nem csupán tudást adnak át a diákoknak, hanem igyekeznek szélesíteni látókörüket is. Az iskola rendszeresen szervez tanulmányi kirándulásokat és színházi programokat, ezzel biztosítva a tanulók számára a gazdag kulturális élményeket.


