Erdély gyöngyszemei – Utazást nyertek az Arany diákjai

Május 8-tól 11-ig a Nyíregyházi Arany János Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium 55 hetedik évfolyamos diákja és 6 kísérő tanára vehetett részt a Határtalanul pályázaton nyert erdélyi úton. Hegymegi Laura 8/7. osztályos tanuló írása.

Kedd reggel korán indultunk, mindannyian izgatottan vártuk az utazást. Nagyváradon az idegenvezetőnk, Marika néni mesélt a vár és a város történetéről. Következő állomásunk Nagyszalonta volt, ahol megtekintettük Arany relikviáit a Csonka toronyban, megemlékeztünk életéről és műveiről, majd megkoszorúztuk a szobrát. Számomra a nap legszebb helye Királyhágó volt. A kilátóból fantasztikus látvány tárult elénk, így ennek örömére rengetek képet készítettünk a tájról.

Kolozsváron a városnéző túrán elvarázsolt minket az utcák és apró éttermek különleges kinézete és szépsége. Jártunk Mátyás király szülőházánál, és a Szent Mihály templomot is megcsodálhattuk. Késő délutánra érkeztünk meg Torockóra, ahol 4 panzióban szálltunk meg. Összességében már az első napon rengeteg élménnyel gazdagodtunk.

Másnap a tordai sóbányába látogattunk el, ami már az első percben elvarázsolt minket a különlegességével. A bányában tett túra után kapott szabadidőkben lemehettünk a legaljára, ahol egy kis tavacska is volt. Marosvásárhelyen a Kultúrpalota egyedi termeti néztük meg, valamint a város egy részében városnéző túrát tettünk meg. Szovátán körbesétáltuk a Medve-tavat, ami nagyon szép volt. A nap végére már kicsit fáradtan, de megérkeztünk a második szállásunkra, Korondra.

Pongrác-tetőn, egy kis dombra felsétálva csodálatos panorámát pillantottunk meg. A nap - és talán az egész kirándulás – legeslegszebb része a Békás-szoros volt. A Békás-patak mellett sétálva gyönyörködhettünk a látványban, amit ez a természeti csoda nyújtott. Nekem abszolút kedvencem lett. Egyszerűen leírhatatlan, hogy mennyire különleges és egyedülálló az egész hely. A Gyilkos-tónál meghallgattuk a keletkezésének a legendáját, és sétálgattunk kicsit a partján. Csíksomlyón bementünk a Kegytemplomba, ami a kegyszoborról híres, majd különleges szuveníreket vehettünk. A szállásra indultunk, közben megkoszorúztuk Tamási Áron sírját Farkaslakán. Újra Korondon töltöttük az éjszakát.

Az utolsó napunkon már mindenki fáradtan, de belevágott a napba, és a reggelit követően elindultunk Koltóra, ahol megkoszorúztuk Petőfi Sándor és Szendrey Júlia emlékművét. Nagybányán megnéztük az ásványtani múzeumot, Szatmárnémeti városában egy csodálatos templomot láttunk. A határon átmenve egyenesen Nyíregyházára tartottunk.

Szerencsésnek érzem magam, hogy én a többi diákkal együtt részese lehettem ennek a programnak, bejárhattuk a „régi Magyarország” csodálatos és különleges helyeit. Sok felejthetetlen élménnyel gazdagodtunk.