Élményeket gyűjtenek a Fiatal Fogyatékkal Élők Otthonáért Egyesület tagjai

„Élményeket gyűjtünk” – így határozott a Fiatal Fogyatékkal Élők Otthonáért Egyesület, amikor tagjaival néhány éve erre az útra léptek. Ugyanis ahogy az idézet szól: „a szokatlan, új és kihívást rejtegető élmények életre szóló boldogságot adnak.”

A FIFOT mindennapjairól Tolnainé Sitku Erika tájékoztatta szerkesztőségünket:

„Legnagyobb álmunk egy otthon megvalósítása, azonban az odáig vezető úton addig is élményeket, tapasztalatokat, és boldogság forrásokat gyűjtünk. Célunk, hogy a mindennapok apró mozzanataiban is megtaláljuk az örömöt. Ez a felfogás hatja át működésünket, és hagyjuk, hogy lassan bekússzanak tudatalattinkba. Ez évben „csak" ösztöneinket és vágyainkat követjük, amikor jobbnál-jobb lehetőségeket tárunk fel és valósítjuk meg elképzeléseinket. Kezdődött a „Társas-játékokkal", majd folytatódott a farsangi mulatsággal és egy baráti bowlingozással. A Húsvéti tojáskeresést a Bujtosi Városligetben megelőzte egy festegetős-kézműves foglalkozás, aztán végre elkezdhettünk golfozni, hogy „Hétpróbásak" legyünk. Az „Egészségünk védelmében" program olyan érdekesre és színesre sikeredett, hogy kétszer annyi időt is el tudtunk volna tölteni vele. A „természetjáró csomag"-ban pedig rengeteg újdonság volt. A Sárospataki vár, és templom felfedezése után megérkeztünk Telkibányára egy csodás erdei környezetbe, ahol a gasztronómiai élvezetek mellett a szabadtéri medence adott hűs felüdülést a nyári melegben. Az ásványgyűjtő túra kellemes terepen, lombos fák árnyékában zajlott, míg a múzeumok éjszakája program izgalmas és tanulságos volt. Vizsolyba is ellátogattunk, hogy megcsodáljuk az Árpád-kori Műemlék Templom védett freskóit, a Károlyi Biblia első kiadású példányát, részt vettünk a vasárnapi istentiszteleten, és az interaktív biblianyomdászaton. Ez csupán az első félév eseménysora, nem említve az egyedi igényeket, és a heti rendszerességgel tartott jótékony tornaórákat.

Rendezvényeinket részben Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata támogatásával valósítottuk meg, de köszönjük mindenkinek, - az önkénteseknek, az adományokkal segítőknek, és a partner civil szervezeteknek - hogy támogatnak ezen az ÚTon! – mert együtt erősebbek vagyunk, és „a másokkal megosztott élmények fűszerezik meg az életet." (Andrew Matthews).

Az év második fele még több csodálatos élményt tartogat számunkra, hiszen „Gasztro tudor tréning"-et indítottunk – ez három alkalmas gasztronómiai élmény -, részt veszünk egy öt napos kézműves táborban ahol háromféle mesterséget gyakorolhatunk, a Tisza-tóhoz három napos Ökotúrára megyünk, folytatjuk a „Hétpróbásak leszünk" sportos megmérettetéseket, még tervezünk egy kirándulást, és készülünk az ünnepélyes évzáróra. Az év legjobban várt eseménye pedig egy önköltséges Görögországi közös nyaralás utószezonban, amit az összetartó csapattagok döntése motivált.”