Digitális Témahét – 3D nyomtatás és mesterséges intelligencia a Digitális Tudásközpontban
Fotó: Szarka Lajos

Zajlik az idén kilencedik alkalommal rendezett Digitális Témahét, melynek keretein belül iskolai csoportok ingyenes programokon vehetnek részt, itt, Nyíregyházán akár a Digitális Tudásközpontban is. A foglalkozások résztvevői a programozás és a 3D tervezés mellett megismerkedhetnek a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségekkel vagy a digitális versírás rejtelmeivel is. Csütörtök délelőtt a Krúdy Gyula Gimnázium diákjai jártak a központban.

Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye, a Digitális Témahét 2016-ban indult útjára az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére. Az idei tanévben már kilencedik alkalommal megrendezett Digitális Témahét célja többek között az, hogy a digitális eszközökkel támogatott projektpedagógia és innovatív pedagógiai módszerek terjesztésén keresztül fejlessze a tanulók digitális kompetenciáját. Nyíregyházán a Digitális Tudásközpontban várták az iskolai csoportokat, a hét során a város számos intézményéből érkeztek tanulók. Csütörtök délelőtt a Krúdy Gyula Gimnázium diákjai vettek részt a foglalkozásokon, ahol a programozás és a 3D tervezés mellett megismerkedhettek a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségekkel és a digitális versírás rejtelmeivel is.

– Nagyon tetszett minden, szerintem jó volt a tanárunk, érdekesen magyaráz, saját tapasztalatait mondta el. Szerintem ma is tanultam valamit, amit eddig nem tudtam – mesélt élményeiről Józsa Áron, a Krúdy Gyula Gimnázium tanulója. – Nekem is nagyon tetszett a foglalkozás. Szerintem a későbbiekben is használni fogom, mivel informatikával akarok továbbtanulni. Kreatívnak tartom magam, most kicsit magánakcióba kezdtem, azzal kapcsolatban, hogy mit alkossak, mert már befejeztem a feladatot és úgy gondoltam, hogy lehet mást is csinálni, mert kreatívnak lenni jó – tette hozzá Bori Kitti.

Ahogy azt a Krúdy Gyula Gimnázium diákjai is elmondták, a Digitális Tudásközpont által szervezett foglalkozáson új tapasztalatokat és tudást szereztek, emellett pedig izgalmas élménnyel gazdagodtak. A program pedig a pedagógusok számára egyaránt hasznos, hiszen betekintést nyújt a legkorszerűbb oktatástechnológiai fejlesztésekbe.

– A kollégáim nagyon odaszántan odatették magukat és az iskolán belül, valamint az iskolán kívül is igyekeztek egy nagyon minőségi programot megszervezni. Már máskor is hoztunk osztályokat a Digitális Tudásközpontba, mert nagyon fontosnak tartjuk az informális tudásszerzést, valamint azt, hogy felkészítsük a tanítványainkat az iskolán kívül megszerzett tudásnak a szintetizálására is. Ebben nagyon fontos szerepet tulajdonítunk a Digitális Tudásközpontnak, és nagyon hálásak vagyunk, hogy mindig lehetőséget biztosítanak, hogy eljöjjünk. Természetesen a kollégáim nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az iskolán belül is az a Digitális Témahét, ami már kilencedjére meghirdetésre került, tartalmas programokat kínáljon. Az idén a kollégáim a kollégáinknak is programokat szerveztek, előadásokat, előadókat várunk még a hét második felében az ELTE-ről is, és maguk a gyerekek is a 3D nyomtatásról szerezhetnek tapasztalatot itt is és az iskolában is – emelte ki a Krúdy Gimnáziumból érkező diákok kísérőtanára, az intézmény igazgató-helyettese, Füzeséri Andrea.

A nyíregyházi Digitális Tudásközpont örömmel ad helyet és szervez foglalkozásokat minden korosztály számára, a fiatal generációra külön odafigyelve.

– Ezen a héten különösen nagy számban érkeznek hozzánk a látogatók, és a megszokott foglalkozásokon túl, amik elsősorban a 3D tervezéssel és a programozással kapcsolatosak, most olyan foglalkozásokkal is készültünk, ahol azt nézhetik meg, hogy a digitális eszközök hogyan vihetők be egy közismereti tantárgy oktatásába, például hogyan lehet digitális eszközök segítségével, illetve a mesterséges intelligencia segítségével verset írni – részletezte a Digitális Tudásközpont által kínált lehetőségeket Béres Edina, a központ vezetője.

Béres Edina azt is elmondta, nagy volt az érdeklődés a Digitális Témahétre szervezett foglalkozásaik iránt, a diákok érdeklődve vettek részt az alkalmakon. Ennél pozitívabb visszajelzés pedig nincs is számukra, hiszen céljuk, hogy korszerű technológiákkal digitális tudást szerezzenek a hozzájuk érkezők, gyűjtsenek élményeket, alkossanak és tanuljanak együtt kreatív környezetben.