Az év felénél sem járunk, de már többen haltak meg vasúti átjárókban, mint tavaly összesen

Idén már tizennyolcan haltak meg vasúti átjárókban. Ez már most több, mint tavaly egész évben. A MÁV akciót indított, hogy felhívják a figyelmet a biztonságos közlekedésre. Kezdődik a nyári szezon, nem véletlenül tartották Balatonszemesen a mai rendezvényt – számolt be az M1 Híradója.

Áprilisban rögzítették a térfigyelőkamerák Mindszentnél azokat a felvételeket, melyen egy kisteherautó és a motorvonat látható, ahogy egyszerre érnek a vasúti átjáróhoz. Az ütközéstől a vonat kisiklott és az oldalára borult.

A kisteherautóban heten utaztak. Ketten élték túl a balesetet. A sofőr a tilos jelzés ellenére hajtott át a síneken.

A MÁV a balesetek megelőzése érdekében országos figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indított. A nyári szezon indulásával szombaton Balatonszemesen tartottak közbiztonsági napot.

A gyerekek is megtanulták: ha piros a lámpa, akkor nem szabad átmenni, mert jön a vonat.

A mozdonyvezetők szerint különösen veszélyes, hogy sokan nem is a kijelölt átkelőknél mennek át a síneken.

A vasúttársaság kezdeményezését évek óta segíti az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) is.

Az a fontos, hogy fokozott körültekintéssel kell már megközelíteni is a vasúti átjárót, pláne áthajtani rajta. Sokan nem tudják, de a fehéren villogó fényjelzőkészülék nem azt jelenti, hogy nem jön a vonat, hanem azt, hogy működik a berendezés. Tehát akkor is nagyon fontos, hogy jobbra-balra, lelassítva belenézünk a vasúti átjáróba, és meggyőződjünk róla, hogy nem jön a vonat” – hangsúlyozta Gál Kristóf rendőr alezredes, az ORFK szóvivője.

Az utóbbi időben ugrásszerűen nőtt a vasúti balesetek száma. A MÁV szóvivője arra hívta fel a figyelmet: nemcsak az autósoknak, hanem a gyalogosoknak, kerékpárosoknak, rollereseknek, és egyébként mindenkinek körültekintően kell az átjáróba behajtania.

Tizennyolcan haltak meg ezekben az útátjárós balesetekben a mai napig, és ez már kettővel több, mint tavaly egész évben összesen. Ezeknek a baleseteknek mindegyike megelőzhető lenne, nagyobb odafigyeléssel. Az utóbbi 13 évben minden egyes balesetet esetében a közúti közlekedők felelősségét állapították meg a balesetet vizsgálók. A vasút tekintetében 100 százalékban jól működött a biztosító berendezés, ami azt jelenti, hogy a közút felé piros jelzést mutatott” – fogalmazott Biber Anett.

Tavaly 800 esetben rongálták meg a sorompókat, és közlekedésbiztonsági berendezéseket.

A MÁV ezért jogszabály-módosítást kezdeményezett, hogy szigorúbban büntessék azokat, akik veszélyeztetik a közúti, vagy vasútbiztonságot.

 

Forrás: hirado.hu