Apáczais diákok Szigligeten – Az utolsó turnus is hazatért az idei táborozásból

2022. augusztus 25. és augusztus és 29. között a Nyíregyházi Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI felső tagozatos tanulói vették birtokukba a Szigligeti Gyermeküdülőt.

Élménybeszámolójuk következik:

„A csütörtök reggel nagy izgalommal kezdődött, hiszen reggel elindultunk Szigligetre. A megérkezés után elfoglaltuk a szobákat, ezután pedig első utunk a Balatonhoz vezetett, ahol vacsoraidőig fürdőzhettünk. Vacsora után még röplabdáztunk, fociztunk, pingpongoztunk és beszélgettünk.

Pénteken reggeli után elindultunk a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdőbe. Az időjárás nagyon kedvező volt, hét ágra sütött a nap, így a fürdő teljes területét bebarangolhattuk, nagyokat csúszdáztunk és még nagyobb hullámokat lovagoltunk meg a hullámmedencében. Nagyon jó hangulatban telt a délelőtt. Miután visszatértünk a táborba, megvacsoráztunk, játszottunk és beszélgettünk.

Szombaton reggeli után a Balaton partján töltöttük a délelőttöt. Délután Sümegre utaztunk, ahol történelmi lovasbemutatót láthattunk. Korhű díszlet fogadott minket a helyszínen. A Magyar és a Mongol lovasok több próbán mérhették össze tudásukat. Minden feladat után a lovagok virággal kedveskedtek a közönség soraiban lévő hölgyeknek, kislányoknak. Az összecsapás izgalmas volt és látványos végül döntetlennel zárult. Ez volt a nyár utolsó előadása, a nyitóműsort egy új programelemmel bővítették a szervezők, ennek köszönhetően Pápai Kíra a Nemzeti Lovas Színház Társulatának tagja kápráztatta el a közönséget gyönyörű hangjával.

Vasárnap délelőtt a Tapolcai-tavasbarlang élményközpontjában jártunk, ahol egy rövid bemutatót követően csónakokkal körbe eveztük a tavas-barlangot. Ezt követően a tapolcai Malomtó partján pihentünk egy kicsit, gyönyörködtünk a környezetben. A délutánt pedig a strandon töltöttük.

Hétfőn reggeli után a Szigligeti várat látogattuk meg, amely a Balaton-felvidék egyik legkedveltebb látnivalója. A várerődítmény 239 m magas Várhegyen áll. A kilátás lenyűgöző volt. Ráláthattunk a Balaton gyönyörű kék vizére, a Badacsonyra, Csobánc Várára és a Szent György-hegyre. A látogatás után pedig 12:00 magasságában elindultunk haza Nyíregyházára.

Szeretnénk megköszönni a buszsofőrök, Bandi bácsi, a gondnok a takarító néni és a szakácsok munkáját!

Hatalmas köszönet a tábor vezetőjének Dr. Hudákné Fábián Nórának, aki évről évre változatos programjaival és szeretetével varázsolja ilyen csodálatossá a gyermekek és kísérő tanáraik hetét.

A kísérő pedagógusok és a diákok nevében köszönjük az együtt töltött időt.”