A Varázsfuvolába énekelték be magukat a nyíregyházi fiúk
A Cantemus Fiúkórus három szólistája, Szabó Hunor, Kis Benedek és Tomasovszki Márton különleges kaland részesévé vált az elmúlt hetekben. A Budapesti Fesztiválzenekar Fischer Iván vezetésével Mozart Varázsfuvoláját állította színpadra, melyben három kisfiúnak is szólószerep jutott. Március elején három alkalommal mutatták be az operát Budapesten, a Művészetek Palotájában, március 26-án pedig Abu Dhabiba indul a produkció vendégszereplésre.

A három fiú szerepét énekelni igen megtisztelő és komoly feladat. Mozart szólamai nehéz technikai kihívások elé állítják a gyerekeket, különösen, hogy olyan színvonalnak kell megfelelniük, mely a darab nemzetközi szereplőgárdája mellett is megállja a helyét. A Paminát éneklő Nuria Rial csodálatos muzikalitása, vagy a Papagenót megformáló Hanno Müller-Brachmann színészi teljesítménye meglehetősen magasra helyezi a mércét.

A feladat mégis inkább izgalmas, mint nehéz. Fischer Iván rendezésében az opera két síkon zajlik, a vetítővászon előtt és mögött, valamint magyar és német nyelven. A darabban szereplő prózai jeleneteket magyar színészek alakítják (Abu Dhabiban majd angolok), míg az énekes számokat az énekművészek eredeti német nyelven szólaltatják meg. Az ebből adódó technikai nehézségek (vetítés és árnyjáték technika, a többszörös szereposztás) mind extra figyelmet követelnek a színpad előtt és mögött egyaránt. Még a zenekari zenészeknek is vándorolni kell a zenekari árok és a vetítővászon mögött kialakított zenekari terület között. A gyerekeknek is kétféle szerepük van, énekesként a szereplők útbaigazítói és megmentői a bajban, míg időnként oroszlánjelmezbe bújva Sarastro birodalmának félelmetes figurái. Szerencsére a színpadi viselkedés műhelytitkaiba Gyabronka József szakértő segítségével kiválóan sikerült beletanulniuk. A hosszú és alapos próbafolyamat, majd a budapesti előadások után most izgatottan várják a nagy utazást, hogy Abu Dhabiban 28-án és 30-án ismét előadásra kerüljön Mozart remekműve.