A Szakképzési Centrum fogadott iskolásokat a digitális alkotóműhelyben

A Nyíregyházi Szakképzési Centrum harmadik alkalommal rendez hiánypótló pályaorientációs, szakmakipróbáló nyári tábort a Digitális Közösségi Alkotóműhelyében általános iskolás gyerekek számára. A múlt heti turnus zárásakor került sor a kreatív pályázat eredményhirdetésére.

 

A Szakképzési Centrum és minden iskolájának törekvése az, hogy tanulókat toborozzanak, szakembereket képezzenek a legkülönfélébb szakmákban. A nyári napközis jellegű tábor helyszínén a Wesselényi Miklós Technikumban a fa és elektronika kínált lehetőséget. Az ÉVISZ oktatói a környezetvédelem és vízügy területéről mutattak érdekességeket. A Zayban természetesen az egészségügyről volt szó, míg a Bencs iskola oktatói segítségével kipróbálták a zöldségfaragást és a bögrés brownie sütését.

„Az egy hét alatt lehetőség nyílik arra, hogy különböző szakmákat kipróbáljanak az alkotóműhelyben is, akár a varró- vagy fémmegmunkáló műhelyt, de vannak robotjaink is. Hegesztőszimulátor, CNC gép, tehát egy sor szakmának az alapjait próbálhatják ki. A legvonzóbb számukra szerintem, hogy ez egy robotika tábor, hiszen robotot készítenek, és a saját maguk által készített terméket haza is vihetik. Egy hét alatt jön létre ez a kis termék, amely ott kezdődik, hogy ők tervezik meg, készítik el és programozzák. Láthatjuk, hogy nagy boldogság, amikor már működik” – nyilatkozta Gurbánné Papp Mária, a Nyíregyházi Szakképzési Centrum főigazgatója.

Az első turnus utolsó napján hirdették ki az általános iskolásoknak szóló kreatív pályázat eredményét. Képregényszerűen kellett a tanulóknak bemutatni az iskolájukat, a legkedvesebb tantárgyat, és azt, hogy milyen szakma, milyen pálya vonzza őket.

„Lényegében sokkal jobb volt, mint amire gondoltam. Nagyon jól éreztem magam. Robotot programoztunk, elmentünk az ÉVISZ-be. Hogy mi szeretnék lenni? Többen nem tudják, hogy mi az, de én most paleontológus szeretnék lenni” – mondta Csatlós Bence.

Több tanulónak van határozott elképzelése a jövőjéről. Hogy ez csak álom, vagy valóság, most még nem lehet tudni. Storyboard programmal készítette nyertes pályázatát a következő diák is, akit egyelőre több terület is érdekel.

„Raktam bele őslénytant, robotikát és genetikát. Genetikával azért akarok foglalkozni, mert azzal ki tudok fejleszteni bármit. A robotikával azért, mert ha mondjuk egy genetikailag módosított szarvas elvész, a robotjaim megtalálják. Az őslénytant meg azért akarom, mert kiskoromtól fogva szeretem a dínókat” – ezt mesélte Hernáczki Noel.

 

Az egyhetes tábor idején a gyerekek egyénileg és csapatban is dolgoztak. Tesztelhették kreativitásukat, kitartásukat, koncentrálóképességüket. A Digitális Közösségi Alkotóműhelyben megtanulták a 3D-s nyomtatást, a CNC és a lézervágó kezelését. A komoly programozási folyamatokban gyártósori környezetet tudtak szimulálni robotokkal.