60 év pácban

Ápr 24, 2016

A „60 év pácban” című válogatás többértelmű is lehetne; folyamatos alkotói gondokat is jelenthetne – de nem így van. Annál inkább azt, hogy a kezdetektől használja és szereti a diófapácot – amit már Rembrandt is nagyon kedvelt.
Ez az átvivő anyag fapálcikával és/vagy ecsettel kerül a papírra, melynek eredményeképpen kemény, lágy vagy lavírozott nyomot hagy – a festő szándéka szerint. A gyors gesztusvonalak és szétterülő felületek szépsége és mondatai csakis határozott átgondoltság eredményei.
Ugyanez jelenik meg táblaképein az akril, az olaj és szemcsés felületek használatakor. Táj- és városélmények átírt formái egyszerre gyönyörködtetnek és gondolkodtatnak. Úgy hoz létre térrétegeket a horizonttalan képtérben, hogy elvarázsol az egyszerű és azok többszöröseinek használatával; változó méretű vonalak, vonalhálók, rácsszerkezetek, mögöttes terek, sejtetett architektúrák, nyitott és zárt rendszerek használatával.
Barna világ – ezt a címet viseli egy képe, mely akár az egész anyagra, a huszonkilenc táblaképre és hat pácrajzra is vonatkozhatna.
Lukács Gábor debreceni festőművész festői erénye a következetes vizuális gondolkodás, a leredukált formarendszerekben üdítően megjelenő érzékletes apró jelzések, látásmód. Jelrendszere egy természetes látásmód következetes kifejeződésének végeredménye. Barna világa letisztult, érett és gazdag.
Örömmel ajánlom megtekintésre.

H. Németh Katalin

Előző hír
Swing, szerelem, Szulák - koncert a VMKK-ban
Következő hír
Beszélgetés egy 56-os hazafival

Kapcsolódó híreink