Kormányablakok – Nem várhatók korlátozások, heti 40 órában várják az ügyfeleket

Szep 30, 2020

 Jól felszereltek és biztonságosak a nyíregyházi kormányablakok. A plexi-védelem mellett a belépéskor kötelező lázmérés, kézfertőtlenítés és maszkviselés is segít megelőzni a koronavírus terjedését, éjszakánként pedig egy hideg párásító berendezéssel fertőtlenítik az ügyfélterek levegőjét. 

 

Szellős ügyféltér, időpontra érkező ügyfelek, és plexi mögött, maszkban dolgozó ügyintézők. Így néz ki mostanában az ügyfélfogadás Nyíregyháza kormányablakaiban. A Sz-Sz-B Megyei Kormányhivatal hivatalvezetőinek és főosztályvezetőinek tartott értekezletet szerda délelőtt dr. Domokos Péter kormányablakokért felelős miniszteri biztos, amelyet követően beszámoltak a tervezett fejlesztésekről és a kormányablakok aktuális működéséről is.

„A megyében a kormányablak-ellátottság átlagon felüli, nincsenek már okmányirodák, valamennyi át lett alakítva kormányablakká. A megyében 25 kormányablak van, melyből 3 található Nyíregyházán, valamennyi kormányablak rendelkezik már plexi-védelemmel és a szükséges infrastrukturális beruházással ahhoz, hogy folyamatosan tudjuk biztosítani az állampolgárok kiszolgálását. Az ügyfélforgalom Nyíregyházán is az országos átlagnak megfelelően alakul, a legnépesebb nyíregyházi kormányablakban például a múlt héten 1700-an voltak, ez megfelel egy hasonló szintű megyeszékhely kormányablakának ügyfélforgalmával. A megyei 25 kormányablak rendszere 2018-tól kiegészül egy kormányablak busszal és egy települési ügysegítő rendszerrel.”

Folytatódik a munka

A kormányablakokért felelős miniszteri biztos hozzátette, nem várhatók korlátozások az ügyintézésben, a kormányablakok a közeljövőben is nyitva lesznek a hét 40 órájában. Éppen ezért számos intézkedéssel teszik biztonságosabbá a működésüket. Román István kormánymegbízott a kormányablakok tervezett fejlesztései kapcsán elmondta, minden bejáratnál lázat mérnek és kézfertőtlenítésre kérik az ügyféltérbe lépőket, egy hideg párásító berendezéssel pedig a nyitvatartási időn kívül a levegő átcserélését és fertőtlenítését is elvégzik. Hozzátette, a kormányablakok vezetői azonban dönthetnek úgy, hogy az egy időben az ügyféltérben tartózkodók számát korlátozzák.

„A kormányablakokban kötelező a maszkviselés az ügyfelek és a dolgozók számára egyaránt. Emellett plexivel szerelték fel valamennyit, és azt javasolják az ügyfelek számára, hogy lehetőleg időpontfoglalással érkezzenek az ügyintézésre. A személyi okmányok lejártát december közepéig meghosszabbították, de célszerűnek látjuk, hogy október-november környékén már keressék fel az okmányirodákat, így elkerülhető, hogy egyszerre nagy tömegben próbáljanak majd ügyet intézni, hiszen az nekik is kényelmetlenné válhat.”

A kormánymegbízott hozzátette, mindenkinek felhívják a figyelmét arra, hogy tájékozódjanak a fejlesztések és az elektronikus ügyintézések lehetőségeiről, hiszen sok esetben már nem is kell személyesen megjelenni ahhoz, hogy egy-egy ügyet el lehessen intézni.

Előző hír
Trianon 100 – Ünnepi kamarakiállítást nyitottak a Jósa András Múzeumban
Következő hír
Rózsakert Szabadtéri Színpad

Kapcsolódó híreink