I. Nyíregyháza Rally – Hadik-fölény a ködben

I. Nyíregyháza Rally – Hadik-fölény a ködben

Nehéz, hosszú verseny ez, de a pályák egyszerűen elképesztőek. Többször, több pilóta szájából is elhangzott az előbbi mondat a Nyíregyháza rali szombati napján. A magyar bajnoki futam távja a megszokottnál hosszabb, csakúgy, mint a szakaszok távja, ami annak tudható be, hogy a viadal bekerült a rali Európa-bajnokság (ERC) jövő évi, előzetes versenynaptárába, s a szervezők szerették volna már most kipróbálni a zempléni helyszíneket.

A nap folyamán – főleg délután és este – az időjárás megtréfálta egy kicsit a párosokat, mert köd ereszkedett le a zempléni dombok közé, úgyhogy volt olyan pálya, amelynek egyes szakaszain korlátozottak voltak a látási viszonyok, ám ahogy mondani szokták, a rali éppen attól szép, hogy kiszámíthatatlan, hogy szükség van az improvizálásra.

Ezen a napon 8 gyorsasági szakasz volt a penzum, a ralisok számára, ami összesen 125 versenykilométert jelent, végül az időjárás miatt csak hetet rendeztek meg, de így is meglehetősen fáradt versenyzők érkeztek meg az esti szervizparkba.
A versenyben a Hadik András, Deák Attila kettős vezet, amely a szombati hét gyorsasági szakasz közül tehát ötön a leggyorsabb volt – ennek köszönhetően 37.8 másodperces előnnyel várja a verseny utolsó napját.

Az első körben Turán Frici hozott rajtunk néhány másodpercet, de sejtettem, hogy minek köszönhetően, úgyhogy mi is változtattunk.

– nyilatkozta Hadik, aki ezek után mindhárom délutáni szakaszon a leggyorsabb volt.

A második kör első gyorsaságijában semennyi tartalék nem maradt, ennél gyorsabban nem tudtam volna ott menni. A köd világosban nem volt vészes, sötétben viszont nagyon megnehezítette a dolgunkat. Összességében azonban jól jött ki a lépés, és vezetjük a versenyt. Most már csak a holnapi napot is meg kellene nyerni, ha sikerülne, boldogok lennénk.

Hadikon kívül csupán a másik bajnokaspiráns Turán Frigyes, Bagaméri László kettős nyert szakaszt – ez a két páros vívott késhegyre menő küzdelmet ezen a napon.

Fantasztikusan jó az autónk, s jó gumitaktikát találtunk ki, ami sokat számított délelőtt.

– mondta Turán.

Szerintem délután is jó munkát végeztünk, minden szakaszon javítottunk, büszke vagyok erre az eredményre. Hadik Andris a szerviz után nagyon belehúzott, mi ennél nem tudtunk volna gyorsabban menni. Jó kis nap volt, mentem volna még...

Az összetettben egy ponttal vezető Vincze Ferenc nem volt túlságosan boldog amiatt, ahogyan a dolgok ezen a napon alakultak számára. Bár harmadikként zárta a versenynapot, és lőtávolon belül van, a győzelemre igazándiból már csak akkor van esélye, ha az előtte álló riválisok közül valamelyik hibázik:

A pályák jók, nagyon tetszenek, de sajnos lassúak vagyunk.

– mondta Vincze.

Nem tudom semmire fogni, mert bár nem éreztem, hogy bal lábbal keltem volna fel, egyszerűen nincs meg a tempónk. Reggel egyszer-kétszer ráijesztettem magamra, de nem ez az oka a hátrányunknak.

A negyedik bajnokesélyes Kazár Miklós a negyedik helyen áll az első nap után – az első szakasz ötödik kilométerén fatuskónak ütközött, s bár nem lett belőle baj, egy kicsit megakasztotta a lendületüket, s a második szakasz első kanyarjában is csak az őrangyala tartotta az úton. A ködben óvatos volt, semmiképpen sem szeretett volna hibázni.
Az ERC2-es bajnoki címét idén megvédő ifjabb Érdi Tibor az idén kilenc év után tért vissza a magyar pályákra, és mivel számára nincs tétje a viadalnak, ha csak az nem, hogy jól érezze magát és ismerkedjen a pályákkal, amelyeken jövőre Európa-bajnoki futamot rendeznek, gondoskodott arról, hogy a közönség jól szórakozzon.

A második kilométernél már rögtön lelógott az autó hátulja az árokba, mert arra gondoltam, ha ennyi néző áll a visszafordítóban, akkor azt kézifékkel kell teljesíteni, de leakadt a hátulja.

– idézte fel a történteket ifj. Érdi.

Nem vesztettünk sokat az üggyel, attól kezdve pedig folyamatosan gyorsultunk. A huszonöt kilométeres pálya Európa-bajnoki szintű, de egyébként a többi is nagyon tetszik – élvezzük a versenyt. A vége a köd miatt extrém volt, de ez is a rali része, mindenkinek saját magának kell eldöntenie, mi az, amit bevállal, és mi az, amit nem.

A szintén nagy visszatérő hétszeres bajnok ifjabb Tóth János az első szakaszon kiütötte a jobb első futóművet az R2-es Peugeot 208-as alól, de a szuperrali szabályt kihasználva vasárnap visszaáll a versenybe, míg a kétkerékhajtású kategória koronázatlan királyának ugyanitt fékproblémái támadtak.

A nap utolsó gyorsasági szakaszát az erős köd, a rossz látási viszonyok miatt törölték. Vasárnap további nyolc gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, azok végén dől el hogy ki lesz az idei abszolút magyar bajnok.

NYÍREGYHÁZA RALI A MENTO-KUPÁÉRT, AZ OB 8. FUTAMA

Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing, Ford Fiesta R5) 1:02:54.8, 2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Ford Fiesta R5) 37.8 másodperc hátrány. 3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 2:02.8 p h., 4. Kazár, Tóth Zs. (Proracers, Škoda Fabia R5) 2:43.2 p h., 5. ifj. Érdi, Kovács A. (Érdi Rallye Team, Škoda Fabia R5) 3:18.7 p h., 6. Trencsényi, Verba (Extrém Sport Team, Škoda Fabia R5) 4:00.2 p h.

 

Forrás: Facebook / Nyíregyháza Rally

Fotó: MNASZ / Szabó-Jilek Ádám