Hatalmas összeg: jövőre 800+60 milliárd forint jut vasúti pályafelújításra!
A MÁV igazgatósága elfogadta a 2026-os üzleti tervet, amely jelentősen megemeli a vasúti infrastruktúra fejlesztésére fordítható forrásokat. A pályafelújítások saját kerete mintegy 60 milliárd forintra növekedett, ami a 2025-ös lehetőségekhez képest 25 milliárdos emelkedés. Emellett elindul egy, az Európai Beruházási Bank és a magyar állam által finanszírozott, mintegy 800 milliárdos infrastruktúra-fejlesztési program is.
Ez összesen 860 milliárd forintnyi beruházást jelent, amely évtizedek óta nem látott mértékű előrelépést hozhat a magyar vasúti hálózat korszerűsítésében.
A 60 milliárdos saját forrás főbb beruházásai 2026-ban:
-
Nyugati pályaudvar – Kőbánya-Kispest szakasz: felépítmény- és kitérőcsere, sebességemelés 40–60 km/h-ról 80 km/h-ra.
-
Országos kitérőcsere-program (kb. 40 kitérő): kiemelt helyszínek többek között: Kelenföld, Debrecen, Maglód, Herceghalom.
-
Miskolc–Nyíregyháza vonal: hídfelújítás, sín- és ágyazatrostálás, sebesség-visszaállítás 120 km/h-ra.
-
60-as vonal (Gyékényes–Berzence): 15 km hézagnélküli vágány és 80 km/h sebesség visszaállítása.
-
1-es vasútvonal: biztosítóberendezési fejlesztés a késések csökkentéséért.
-
160 km/h-s pályák karbantartása: előkészítés Szajol–Lőkösháza 160 km/h-s közlekedésére 2027-től.
A fejlesztések célja a sebességkorlátozások felszámolása, a menetrendszerűség javítása és egy megbízhatóbb vasúti szolgáltatás megteremtése.
A hírt Hegyi Zsolt, a MÁV Csoport vezérigazgatója tette közzé a Facebook-oldalán.


