Digitális korszakváltás – Egyre népszerűbb az elektronikus ügyintézés

Már 26, 2018

Egy 2015-ben elfogadott jogszabály értelmében január 1-jétől új korszak kezdődött a magyar közigazgatásban. A digitális korszakváltással elektronikus úton intézhetővé váltak a Polgármesteri Hivatalt érintő ügyek. Több hatósági szakterület biztosított eddig is elektronikus ügyintézési lehetőséget számos ügykörben, amelyek elektronikus felületei továbbra is megmaradnak. Az adóosztályon a bevallások, adatszolgáltatások, folyószámla egyenleg lekérdező, az építésügyi osztályon az építési engedélyezési, bejelentési eljárások kérelmei, tervfeltöltés, a közterület-felügyeletnél a felügyelet munkatársai által észlelt és rögzített szabálysértési, szabályszegési ügyek adatairól, állásáról lehet tájékozódni elektronikusan. A Hivatal lehetővé tette közigazgatási ügyekben a keresetlevél elektronikus benyújtását is, a szükséges űrlapok publikálásával egyetemben.

A nem magánszemélyeknek kötelező

A nem magánszemélyként eljáró ügyfelek elektronikus úton kötelesek ügyeiket a Hivatalnál intézni. Kapcsolattartásra egyéni vállalkozók és természetes személyek esetében az Ügyfélkapu szolgál, amelyhez biztonságos kézbesítési szolgáltatásként ingyenesen jár elektronikus tárhely. Ahhoz, hogy a magánszemély ügyfél használni tudja az Ügyfélkaput, létre kell hoznia személyes ügyfélkapus azonosítóját. Egyéni vállalkozók saját cégkaput nem használhatnak, azt egyéni vállalkozásukhoz tartozóan nem nyithatnak. A gazdálkodó szervezetek a cégkaput használhatják elektronikus kapcsolattartáshoz, dokumentum beküldéséhez és a részükre szóló hivatalos dokumentum letöltéséhez.

Hosszabb folyamat lesz az átállás

Dr. Szemán Sándor címzetes főjegyző elmondta, az elektronikus ügyintézésre való átállás egy evolúciós folyamat, amelynek a hivatal és az ügyfelek egyaránt részesei. Megnyugtatásul hangsúlyozta, hogy az ügyfeleik többsége magánszemély, akiknek az elektronikus ügyintézés egy lehetőség, tehát az elintéznivalóik döntő többségében továbbra is választhatják a papír alapú ügyintézést.

A hivatal az elektronikus kapcsolattartás során intézhető ügyekhez a honlapján keresztül biztosítja a szükséges dokumentumok letöltését, elküldését. Az átállás megkönnyítése érdekében a rendszer fejlesztői azokra is gondoltak, akiknek kevesebb rutinjuk van informatikai téren. Ez az E-papír szolgáltatás, amely a formailag kötetlen kérelmek és beadványok benyújtására használható, ingyenes, hitelesített üzenetküldő szolgáltatásként működik. Az elektronikus ügyintézésről részletes tájékoztatót a varoshaza.nyiregyhaza.hu weboldalon olvashatnak.


Szoboszlai Tibor

Előző hír
Swing, szerelem, Szulák - koncert a VMKK-ban
Következő hír
Beszélgetés egy 56-os hazafival

Kapcsolódó híreink