Átadták az új kormányablakot Nyíregyházán

2010-től a kormányzat a területi közigazgatást megújító célkitűzésének részeként rendszerszintű átalakítást kezdett. A cél egyrészt az olajozottan működő ügyfélközpontú közigazgatás kiépítése volt, valamint az igazodás a XXI. századi követelményekhez – hangsúlyozta az eseményt megnyitó beszédében dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatásért felelős államtitkár.

 

Két helyszín is megújult

 

A reform részeként szerda délután ünnepélyes keretek között avatták fel a megújuló kormányablakot a Hősök terén, valamint a korábbi okmányiroda épületét is. Utóbbit a egyházak jelenlévő képviselői meg is szenteltek.
Csütörtöktől megújult helyszíneken, bővített ügykörrel intézhetik ügyes-bajos dolgaikat a városlakók. A Hősök tere 3. szám alatti épületben, amely már korábban is kormányablakként funkcionált, holnaptól okmányirodai ügyeket is lehet majd intézni. Olyanokat, amelyek például személyi okmányokkal, útlevéllel, vagy közlekedésigazgatással kapcsolatosak.

További képekért kattintson a fotóra!

A régi okmányiroda ügykörét pedig a kormányablakhoz tartozó feladatkörökkel bővítették ki. Így két helyszínen egyformán elérhető minden ügykörtípus minden városlakó számára, legyen szó akár okmányirodai ügyről, akár kormányablakhoz tartozó feladatról – hangsúlyozta Kozma Péter, megyei kormánymegbízott, a megyei kormányhivatal vezetője.

 

Többszáz ügytípus

 

Az új rendszerben ehhez igazodóan alakították ki a munkaállomásokat is. Ugyan mindent egy helyen, de az okmányirodai ügytípusokat csak bizonyos ablakoknál lehet majd elintézni, ahogyan a kormányablakhoz tartozó ügyeket is - emelte ki dr. Galambos Ildikó, a Nyíregyházi Járási Hivatal vezetője.

[REKLAM]

Az integrált ügyfélszolgálattal lehetővé válik, hogy egy pultnál akár 411-féle ügyet is elintézhessünk. A minél alaposabb ügyintézés érdekében pedig év végéig folyamatosan fejlesztik a kormányablakok tudástárát is, amely az ügyintézők pontosabb és a jogszabályokat követő, naprakész munkavégzését teszi majd lehetővé, minimálisra csökkentve a hiba lehetőségét.

 

Ügyintézés elektronikusan

 

Év végére akár már otthonról, kényelmesen is intézhetjük ügyeinket, hiszen az ügyfélkapun keresztül, az internetet használva, 40 ügykörben nyílik lehetőség elektronikus ügyintézésre – Seszták Miklós, nemzeti fejlesztési miniszter.

 

Modern környezet

 

A megújult hivatalok egységes arculata a könnyebb tájékozódást, a 21. századi környezet pedig mindezek mellett nem csak a gyorsabb, de a kellemesebb ügyintézést is szolgálják – tette hozzá dr. Ulrich Attila, Nyíregyháza alpolgármestere.

Piszár Tünde

(Fotó: Kohut Árpád)