A legjobb díszlet az Oscaré - A legjobb díszletért járó díjat Nagy Viktória vehette át
A legjobb díszlet az Oscaré

A legjobb díszletért járó díjat a Móricz Zsigmond Színház Oscar című előadásához készített terveiért Nagy Viktória vehette át a napokban a VIII. Magyar Teátrumi Nyári Fesztivál díjátadó gáláján a Szarvasi Vízi Színházban.

 

Az õ jelmezeit viselik az Állami Operaház Bánk bán szereplői csakúgy, mint például a Nemzeti Színház népes gárdája a Csongor és Tünde című darabban, amelynek a díszletterveit is Viktória készítette. Olyan neves rendezőkkel dolgozott együtt eddigi pályája során, mint Ruszt József, Vidnyánszky Attila vagy Káel Csaba.

„Null kilométeresen” a Dóm térre tervezett látványt

– Éppen a Balaton partján nyaraltam, amikor megtudtam, hogy idén én nyertem el ezt a díjat – nyilatkozta lapunknak Viktória. – Csodálatos környezetben, a Körös partján lévő színházban vehettem át ünnepi műsor keretében. Nagyon örültem annak is, hogy a nyíregyházi színház produkciójával értük el ezt a sikert, hiszen egykor az itteni művészeti szakgimnázium diákja voltam díszlet- és jelmeztervező szakon. Életem első munkája a Móricz Zsigmond Színház A Mumus című darabja volt, amelyhez diákként a csoportunk díszlet- és jelmezterveket készített. Ezután az egyetemi előkészítőn tanító tanáraim Budapestre csábítottak festő szakra, mondván, túl jól festek ahhoz, hogy más pályát válasszak. Be is kerültem a harmadik legjobb pontszámmal, de egy idő után úgy éreztem, ez túl magányos művészeti ág számomra. Átjelentkeztem díszlet- és jelmeztervező szakra, ahol diplomát szereztem. Az első felkérésem mindjárt a Szegedi Szabadtéri Játékokon a West Side Story volt, Kerényi Miklós Gábor rendezésében. Nem akármilyen kihívás „null kilométeresen” az ország legnagyobb szabadtéri színpadára jelmezeket tervezni. Egykori tanárom, Vágó Nelly mondta: „Viki, ha ezt megcsinálod, a pályán maradsz.” Igaza volt, hiszen a szakma nemcsak arról szól, hogy álmodunk, rajzolunk, hanem kőkemény fizikai és lelki helytállást jelent egy munkafolyamatban.

Filmkészítésben is közreműködik

Mint elmondta, az Operaháznak is sokat dolgozott. Nagyon kedvesek számára ezek a munkák, hiszen egy látványtervező sokkal inkább ki tud bontakozni, ha zenére kell alkotnia. Óriási élmény volt számára, hogy még dolgozhatott Zalaegerszegen Ruszt Józseffel a halála előtt Az ember tragédiájának színpadra állításán. A tervező dolgozik filmforgatásokon is. A legutóbbi díjnyertes alkotásuk a Mi ez a cirkusz? című dokumentumfilm, amelyik a Recirquel társulat életébe, valamint egy előadás születésébe enged bepillantást. Két éve Simon Kornél, az Oscar rendezője felkérte, készítsen látványtervet a Karinthy Színház számára a Tanár úr kérem című darabhoz. Harmóniában, kreatívan tudtak együtt dolgozni, ami így volt az Oscar esetében is. A mai napig alig lehet jegyeket kapni mindkét előadásra, annyira szereti a közönség. Szeptemberben a Móricz Zsigmond Színházban bérletszünetben is játsszák az Oscart. Ez utóbbi darab azért is jelentett kihívást számára, mert komédia. Sikerült megtalálni a díszlet humorát is, hiszen nemcsak azt tudjuk meg általa, milyenek a ház lakói, de kulcsfontosságúak a színen az ajtók, amelyeken át ki-be járkálnak a szereplők, miközben mókásabbnál mókásabb szituációkba keverednek. Viktória nagyon szeret visszajárni Nyíregyházára, hiszen ilyenkor előtörnek benne a diákkori emlékei is. Erre most újra adódik alkalom, hiszen október 18-án lesz a premierje Simon Kornél rendezésében a Tanár úr kérem című darabnak, amelynek látványtervein már nagy erőkkel dolgozik a tehetséges tervező.