Több százmilliós károk – Tart a műszaki mentés Téglásnál, ahol kisiklott egy tehervonat

Elkezdődött a műszaki mentés Téglásnál, ahol kisiklott egy teherszállító vonat kilenc kocsija. Szolnokról érkezett egy 150 tonna teherbírású daru, ennek a segítségével állítják pályára a kocsikat. A jobb és a bal oldali vágány is megsérült a balesetben, a kár több százmillió forint. Több kilométer hosszan pedig új sínpárokat kell majd építeni.

Egy nagyjából 2 méter hosszú sínszál hever a vágányok között, ezt mutatja Hadnagy Attila, a MÁV debreceni pályavasúti területi igazgatója, majd hozzáteszi, ez is jelzi, hogy milyen erők szabadultak fel, amikor kisiklott a vonat és összeütköztek a kocsik. A szerelvény kisiklott kocsijai egyenként 25 tonna tömegűek voltak és minden egyes kocsi 60 tonna vasércet szállított. Megdöbbentő a látvány a Téglásnál történt baleset helyszínén, még vasárnap délelőtt egy 35 kocsiból álló tehervonat 9 kocsija kisiklott, több felborult.

Szolnoki daru segíti a munkát

Óriási károk keletkeztek a balesetben. Hétfő hajnalban Szolnokról megérkezett egy 150 tonna teherbírású daru, amelynek segítségével a vasúti pályára állítják a kisiklott kocsikat, ez a helyreállítási munkálatok első lépése. A felújítás majd csak ezután kezdődhet. Az előzetes becslések szerint a keletkezett károk több százmillió forintra rúgnak.

Óriási a kár

A bal vágány mintegy 100–150 méter hosszban teljes egészében megrongálódott, ugyanígy a jobb vágány is, illetve a jobb vágánynak egy nagyjából 3 kilométer hosszú szakasza sérült, ennek a teljes helyreállítására lesz szükség. A vágány mellett három vezetéktartó oszlop az, ami megsérült, egy kiborult, kettő pedig olyan erősen megdőlt, hogy mind a háromnak a cseréjére lesz majd szükség” – nyilatkozta Hadnagy Attila területi igazgató.

Folyamatos a műszaki mentés

A munkálatok egyik leglátványosabb része az volt, amikor a bal vágányt a daru segítségével megemelték és ideiglenesen helyreállították. Ennek az volt a célja, hogy a daru biztonságosan tudjon közlekedni rajta és kiemelni a kisiklott kocsikat. A műszaki mentés még napokig tart majd Téglásnál, az első kocsi pályára emelése hosszú órákat vett igénybe, hajnal három órakor kezdődött és a késő délelőtti órákra került elszállítható állapotba. A hatóságok még vizsgálják a baleset okait, egyelőre nem lehet tudni mitől siklott ki a szerelvény egy része.

Vonatpótló autóbuszok

Ameddig tart a műszaki mentés és a helyreállítás, addig vonatpótló autóbuszok közlekednek majd. Az InterCityk helyett Nyíregyháza és Debrecen között megállás nélkül lehet eljutni a buszokkal, a személyvonatok esetében pedig Újfehértón kell átszállni a vonatpótló buszra, amivel Hajdúhadházig utaznak, ahol újra vonatra szállhatnak az utasok. A legtöbben megértően állnak a helyzethez.

Egy nappal később megyek Budapestre sajnos. Nekem ez egy nap késés, éppen kibírom, de megértem a helyzetet” – mondta Berecz Zsolt, aki a nyíregyházi vasútállomás előtt várta a vonatpótló buszt. „Három és fél óra volt eddig Szolnok és Záhony között az út, jelen pillanatban hat órát utaztam csak oda és valószínű, hogy hat órát fogok visszafelé is utazni” – ezt már Gégus Sándor mesélte várakozás közben, aki hozzátette, megérti a helyzetet és örül, hogy nem történt tragédia Téglásnál. A tehervonat vezetője ugyanis nem sérült meg a balesetben.

Előzetesen még nem lehet tudni, hogy meddig tart majd a műszaki mentés és a helyreállítási munkálatok. A legpozitívabb becslések szerint jövő hét elején talán elindulhat majd a vasúti forgalom egy vágányon, de ezt a tervet még sok tényező befolyásolhatja a következő napokban.

Friss információk

Az esti órákban is folytatódott a műszaki mentés a baleset helyszínén hétfőn. 50 és 100 fő közötti csapatok dolgoznak azon, hogy minél hamarabb újrainduljon a vonatközlekedés a lezárt szakaszon. A MÁV kedd délelőtt az alábbiakról tájékoztatta szerkesztőségünket: az egyik vágányról már eltávolították mind a három kisiklott, és arra ráborult kocsit. A már beemelt, illetve a pályán maradt, nem kisiklott kocsikat Hajdúhadház és Újfehértó felé elvontatták. Még öt siklott, illetve borult kocsit kell visszaemelni, elszállítani. Ebből egynek a daruzása már a délelőtti órákban folyamatban volt, és várhatóan még egyet tudnak beemelni kedd estére a daruval. Ezenkívül egyet emelnek vissza a sínre daruzás nélkül. Az utasok továbbra is vonatpótló autóbuszokkal tudnak közlekedni Újfehértó és Hajdúhadház között. Az InterCityket pótló járművek közvetlenül a nyíregyházi vasútállomás előtti buszmegállóból indulnak. Mindenki tájékozódjon, mielőtt útnak indul, de továbbra is nagyjából másfél órás késésre kell számítani Nyíregyháza és Debrecen között.