NAV-ablakok nyíltak megyénkben
július 3-án Tiszavasváriban dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő, dr. Kiss Elek, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal igazgatója, dr. Hosszú József, a Tiszavasvári Járási Hivatal
hivatalvezetője és dr. Ondi Sándor, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának adóügyi igazgatóhelyettese tartott sajtótájékoztatót a NAV ügyfélszolgálat Tiszavasvári Kormányablakba költözéséről.
Dr. Vinnai Győző, a térség országgyűlési képviselője kiemelte, hogy a kormányzat egyik fő célja az adózó állampolgárok minél szélesebb körű kiszolgálása, minél szélesebb körben a személyes ügyintézés biztosítása, melynek tökéletes színterei a kormányablakok. Azzal, hogy az állampolgárok már a kormányablakban intézhetik adóügyeiket új ablak nyílt a közigazgatás világára. A Tiszavasvári Járás lakói számára nagy könnyebbséget jelent majd, hogy az eddigi heti 1 nap helyett már heti 3 napon, heti 3 óra helyett már heti 12 órában várja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálata a kormányablakban az ügyfeleket.
Dr. Hosszú József, a Tiszavasvári Járási Hivatal hivatalvezetője reményét fejezte ki, hogy a Tiszavasvári
Kormányablak ügyfelei örömmel fogadják majd az új szolgáltatásokat, melyeket a délelőtt folyamán
már az első napon 15 ügyfél vett igénybe.
Dr. Ondi Sándor, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának adóügyi igazgatóhelyettese kiemelte, hogy az adóügyi ügyfélszolgálatok nyitva tartása eltér a kormányablakok ügyfélfogadásától, a helyi igényeknek, illetve a korábbi gyakorlatnak megfelelően került kialakításra. A NAV kormánytisztviselői a NAV munkarendje szerint fognak dolgozni. Az ügyfelek erről a kihelyezett tájékoztató táblákon, az ügyfélhívó berendezés kijelzőjén, valamint az online és a telefonos időpontfoglalás során kapnak tájékoztatást. Tiszavasváriban a NAV ügyfélszolgálata hétfőn, szerdán és pénteken 8-12 óra között várja az ügyfeleket.
Az adóügyi ügyfélszolgálati integráció hazai forrásból valósul meg, a tervezett beruházások és
beszerzések egyszeri költsége mintegy nettó 4,73 M forint. Az első ütemben 2017. július 1-jén 12
helyszínen (7 megyében, 13 munkaállomással), a második ütemben 15 helyszínen (7 megyében), a
harmadik ütemben további 64 helyszínen (az első ütembe tartozó Győr-Moson-Sopron megyén kívül
valamennyi megyében és a fővárosban) kerül bevezetésre az adóügyi ügykörökkel bővített
ügyintézési lehetőség.