Milliárdos útfelújítás – A Makay István utca korszerűsítésével zárult a nagyszabású program

38 utcában épült szilárd burkolatú aszfaltos út és további 5 szakaszt újítottak fel – ezzel az eredménnyel zárul a nagyszabású, ötmilliárd forintos útépítési és -felújítási program Nyíregyházán. Az önkormányzat az országban egyedüliként kapott a kormánytól ekkora összegű vissza nem térítendő támogatást a beruházásokra még 2020 év végén. A fejlesztések egyik utolsó állomása a Makay István utca volt, ahol kiépítették a közvilágítást és zebrát is kialakítottak.

Vitorlás, Szamóca, Hadobás és Szamos utca – csak néhány példa azok közül, amelyeket még 2021-ben sikerült befejezni a nagyszabású útfelújítási program keretében. A nyíregyházi önkormányzat ötmilliárd forintos vissza nem térítendő támogatást kapott a Belügyminisztériumtól még 2020 végén, ennek előzménye, hogy a városvezetés 2013-tól a tartalékok egy részéből az utak aszfaltozásához szükséges kiviteli terveket tudott megrendelni, ennek köszönhetően épülhetett ennyi aszfaltos út a város számos pontján.

Várták a jelentkezőket

Az önkormányzat a program kezdetén várta az úgynevezett utcabiztosok jelentkezését azokról a szakaszokról, ahol az ott lakók vállalták, hogy az utak építéséhez szükséges területet átadják a fejlődés érdekében. Az első ütemben 2021-ben 18 helyszínen épült földútból szilárd burkolatú aszfaltos út.

Aszfaltos Makay István utca

A program 2022-ben folytatódott, ennek egyik kiemelkedő eredménye a Makay István utca kiépítése, a korábbi földútból mintegy 900 méter hosszan lett hat és fél méter széles aszfaltos út, de itt a közvilágítást is most építették ki, járdát alakítottak ki, valamint egy zebrát is. A táblákon is jelzik, hogy ezzel a korszerűsítéssel ezen a szakaszon a forgalmi rend is megváltozott.

Ezek a felújítások egyrészt a lakosság igényeit szolgálták, a lakók kérésére valósult meg, és a városfejlesztés tükrében történtek. Ez az útszakasz, a Makay István utca egy rövid földút továbbvezetésével kimegy teljesen Sóstóhegyre, tehát egy távlati útfejlesztésnek is lehet ez az első lépése. Köszönjük, hogy mi is lehetőséget kaptunk az ötmilliárd forintos útépítési programban” – nyilatkozta Halkóné dr. Rudolf Éva önkormányzati képviselő, akinek a körzetében egy másik szakasz, a Futó köz is aszfaltos utat kapott mintegy 200 méter hosszúságban idén nyáron.

38 aszfaltos út, 5 felújítás

Halkóné dr. Rudolf Éva, mint a nyíregyházi közgyűlés Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság elnöke és dr. Kovács Ferenc polgármester közös sajtótájékoztatón számolt be az elmúlt két év útfelújításairól. 2021-ben 18 szakaszon, majd 2022-ben további 20 szakaszon készült aszfaltút Nyíregyházán, a programban szinte minden városrész bekapcsolódott, kifejezetten lakóutcákat korszerűsítettek. Az ötmilliárd forintos forrásból belvárosi, forgalmas szakaszok felújítását is elvégezték, a Hunyadi, a Luther, a Kollégium, a Derkovits utcán, valamint a Debreceni úton.

Különböző források

A kormányzati támogatás mellett más forrásból is sikerült korszerűsíteni több nyíregyházi szakaszt.

Az Sz betűs utcákat is kiemelném: a Szarvas, Szent István, Széchenyi, ezeken már megvalósult a fejlesztés, a Szélsőbokori úton nemrégiben már megkezdődött a munka, így azt jövőre tudjuk befejezni. Egy másik jelentős beruházás az ipari park mellett a Rozsrétszőlői út, ez a szakasz az ipari parktól a benzinkútig tart és nagyon fontos az ipari park bővítése, fejlesztései miatt. Itt a munka várhatóan jövő héten befejeződik. Az önkormányzat ebben a nehéz évben saját erőből, a NYÍRVV-t megbízva az Oláhréti utat és a Bujtosi-tó mellett egy szakaszt, a Hunyadi utcától az István utcáig felújította. Én is járok arra és a visszajelzések is jók, jól sikerült a korszerűsítés, ez is szintén egy fontos felújítás volt” – mondta dr. Kovács Ferenc.

Nyíregyháza most már teljesen más képet mutat, mint tíz évvel ezelőtt, amikor elkezdődött a közútfejlesztési program – tette hozzá a sajtótájékoztatón dr. Kovács Ferenc polgármester.

További tervek

A városvezetésnek további nagyszabású tervei is vannak, illetve olyanok is, amelyek kivitelezése már folyamatban van. Az egyik ilyen a nagykörút bezárása, amelyre negyven évet kellett várni a nyíregyháziaknak, a tervek szerint 2024 első felében befejeződik az utolsó szakasz négysávosítása. Az északi elkerülő tervezése elindult a környezeti hatástanulmányok készítésével, de a tervek között szerepel a Tokaji úti aluljáró kiépítése, valamint további nagyberuházás lesz az intermodális csomópont létrehozása a vasútállomás környékén, amely összekapcsolja majd a közlekedési szolgáltatásokat – tette hozzá dr. Kovács Ferenc.

Kapcsolódó galéria

Bejárás a Makay István utcán