Közeledik a második féléves helyi adók befizetésének határideje

Szep 3, 2025

A  Polgármesteri Hivatal Adóosztálya elkészítette és – segítve az önkéntes adófizetést – és minden érintett részére megküldte a II. féléves „Adószámla Fizetési Értesítőket”. A kiküldött 18.191 darab értesítő  tartalmazza az adózó befizetni elmulasztott adótartozását és a 2025. II. félévre esedékes helyi adókat, továbbá az esetleges késedelmi pótlékokat, előírt bírság tételeket, valamint az adózó túlfizetését. A 2025. II. félévre esedékes helyi adók törvényes befizetési határideje 2025. szeptember 15. napja.

Azok az adózók kaptak ilyen értesítőt, akinek 1.000 Ft-ot meghaladó helyi adófizetési kötelezettsége vagy túlfizetése van, illetve akinek 2025. szeptember 15-én esedékes fizetendő helyi adót írt elő Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága.

A kiküldött értesítőkön  a 2025. augusztus 25. napjáig könyvelt pénzforgalmi tételek szerepelnek. Ezért azoknak az adózóknak, akiknél az adószámla készítés fenti határnapja és a befizetési határidő között adózást érintő változások (előírás vagy befizetés) történtek, úgy javasolt, hogy a pontos fizetendő helyi adó összegekről - a 2025. SZEPTEMBER 15-ei fizetési határidő előtt néhány nappal - az Elektronikus Önkormányzati Portálra (E-Portál) belépve tájékozódjanak.

A pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezett magánszemély fizethet csekken és banki átutalással, vagy online bankkártyás átutalással is. A pénzforgalmi számla nyitására kötelezett adózó (cég, egyéni vállalkozó stb.) átutalással rendezheti a helyi adófizetést, ám ő is fizethet online bankkártyás fizetéssel.

Az Elektronikus Önkormányzati Hivatali Portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu) a nap 24 órájában biztosítja minden adózónknak az aktuális adóegyenlegek pontos és részletes lekérdezését és az elektronikus adófizetést, így az ügyfélkapuval, cégkapuval rendelkező adózók a portált használva is megnézhetik folyószámla egyenlegüket és ott bonyolíthatják az online bankkártyás átutalást is. Emellett a Polgármesteri Hivatal Adóosztályának Ügyfélcentrumban lévő ügyfélszolgálatán személyesen is tájékozódhatnak az ügyfelek adófizetési kötelezettségükről, egyeztethetik folyószámlájukat.

Kizárólag a vállalkozónak nem minősülő magánszemélyek kaptak az értesítő mellé csekket, részükre postai úton juttattuk el azokat. Az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek elektronikus úton a cég-és ügyfélkapura küldve kapták meg az értesítőt. Amennyiben a magánszemély adózó a csekket elhagyta vagy elrontotta, a csekk pótlására a Polgármesteri Hivatal Ügyfélcentrumában az Adóosztály ügyfélszolgálatán van lehetősége ügyfélfogadási időben.

Az Adóosztály kéri az adózók együttműködését és a fizetési határidő betartását, mivel Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata feladatainak ellátása, a város fejlődése, működőképessége megőrzése szempontjából elengedhetetlenül fontos a beérkező adóbevétel. Az önkormányzat ezért már most is köszönetét fejezi ki, hogy az adók pontos teljesítésével a fentiekhez hozzájárulnak.

                                                                               

Előző hír
Szeptember 6-án újra megnyitja kapuit a LEGO® Játékváros!
Következő hír
Tájékoztató nap a Nyíregyházi Egyetemen – a nappalis hallgatók kaphattak első kézből információt

Kapcsolódó híreink