Korszerűbb járművek, versenyképesebb szolgáltatás
2015 stratégiai feladatai az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. számára az egybeolvadt társaság működésének konszolidációja, a járműállomány korszerűsítési programjának végrehajtása, a piacnyitásra való felkészülés folytatása – hangsúlyozta Tasó László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár február 13-án, Miskolcon.

A Volánok regionális átalakítása idén januárra az országban mindenütt lezárult, a 24 korábbi cég helyett 7 vállalat jött létre. Az átszervezés célja az volt, hogy méretgazdaságossági szempontból megfelelő társaságok kialakításával biztosítsa a költséghatékony működés feltételeit, növelje a szolgáltatók és szolgáltatásaik versenyképességét.

[video]

A megyei Volánok összeolvadásával létrejött régiós közlekedési központok egyike, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye menetrend szerinti autóbuszos helyközi közösségi közlekedési feladatait látja el.

SZÁMÍT RÁJUK A KORMÁNYZAT

Tasó László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a társaság vezetésével folytatott konzultáción jelezte, hogy a kormányzat a jövőben is nagymértékben támaszkodni kíván az állami tulajdonú autóbuszos szolgáltatók tevékenységére. A legsürgetőbb teendők közül kiemelte a menetrendek igényorientált kialakításával és a minőségi szint emelésével kapcsolatos feladatokat. Elmondta, hogy a 2017. évi piaci liberalizációra történő felkészülés érdekében egy széles körű járműkorszerűsítési program előkészítése van folyamatban.

A CÉL: 10 ÉV ALATTI JÁRMŰÉLETKOR

A Közlekedési Központ járműállományának átlagéletkora 14 év. A korábbi leánytársaságok 2010 és 2014 között 118 autóbuszt szereztek be összesen 4,8 milliárd forint értékben, döntő részben saját forrásból. A következő egy-két évben további mintegy 200 busz cseréjére, pótlására lenne szükség ahhoz, hogy a helyközi forgalomban használt járművek átlagéletkora 10 évre csökkenjen.