Június 22-től újraindította a villanyórák leolvasását az E. ON.
Június 22-től újraindította a villanyórák leolvasását az E. ON.

Március 19 –én döntött úgy az E.ON, hogy ideiglenesen felfüggeszti az áram – és ahol van - gázfogyasztásmérők személyes leolvasását. Ez egybeesett a koronavírus járvány miatt bevezetett veszélyhelyzettel. Most újraindul a munka, és egyeztetnek az ügyfélszolgálatok nyitásáról.

Tavasszal több olyan intézkedést is hozott a vállalat - az ellátás biztonságának garantálása mellett -, amelyek dolgozóik, ügyfeleik, partnereik egészségét óvták.

Most, hogy megszűnt a veszélyhelyzet, úgy döntött az energiavállalat, hogy június 22-től a pontos adatok miatt folytatja az éves leolvasást. Az iparági megállapodás szerint visszamenőleg nem keresik a fogyasztókat, a korábbi ütemezés szerint haladnak a továbbiakban.

Akinek az elmúlt időszakban lett volna az éves leolvasásuk, azoknál az ügyfeleknél azt kértük, hogy ezeket az adatokat az E.ON digitális csatornáin adják meg, az online ügyfélszolgálaton, az E.ON mobil alkalmazásában, telefonon vagy akár SMS-ben. Az ő esetükben, akiknél az elmúlt 3 - 4 hónapban kellett volna az éves óraállást rögzíteni, ebből az adatból fognak kiindulni a kollégák. Azokban az esetekben, ahol most lesz aktuális a leolvasás, ott pedig a személyes leolvasás adatából. Előzetes értesítést várhat a fogyasztó, sőt minden számlán látható, hogy mikorra terveztük az éves leolvasást, abból tudhatja, hogy nála előbb – utóbb le fogják olvasni az órát. 

– tájékoztatott Losonczi Gergely, az E.ON szóvivője.

A szóvivő hangsúlyozta, hogy továbbra is nagy figyelmet fordítanak a biztonságra, tehát kesztyűben és maszkban, a másfél méteres védőtávolság betartásával dolgoznak kollégáik, illetve az önkéntes vagy hatósági karanténban lévő fogyasztóknál nem olvassák le az órákat. Az ügyfélszolgálatok továbbra is zárva vannak, de napirenden az újranyitás kérdése, folyamatos az egyeztetés. A döntésről a közeljövőben tájékoztatják a lakosságot.

Fontos kiemelni azt is, hogy azok a digitális csatornák, amiket említettem - akár pl. az online ügyfélszolgálat, akár az E.ON mobil applikáció, akár e-mail, akár telefon -, ezeken a csatornákon minden ügytípus intézhető. Amikor az ügyfélszolgálatokat – szintén egészségügyi okokból – márciusban ideiglenesen bezártuk, utána nagyon rövid idő alatt, kevesebb, mint két hét alatt az E.ON kidolgozott egy olyan ügyfélszolgálati megoldást, hogy most már video chat-en is elérhető az ügyfélszolgálat, így azok az ügyfelek, akik szeretnének valamilyen személyesebb kontaktust - még ha online platformon is kommunikálnak az ügyfélszolgálattal -, akkor ezt már videós formában is megtehetik.

– mondta a szóvivő.

Tehát az új bekötések, végszámlák kiállítása vagy bármilyen más esetben az ügytípusnak megfelelő információt talál a fogyasztó az E.ON honlapjának aloldalán.

Az elmúlt hetek tapasztalatai szerint a lakosság megértéssel és nyitottsággal fogadta az egyszerű és kényelmes digitális lehetőségeket, melyet köszönettel fogad a vállalat – áll az E.ON közleményében.