Javában zajlik a Nyugati elkerülő továbbépítése, jelenleg régészeti munkák zajlanak
A város gazdasági fejlődését és közlekedési feltételeinek javítását szolgálja a nyugati elkerülő. Az út most épülő két ütemével válik majd teljessé a megyeszékhely nyugati elkerülője, mentesítve a belvárost a nehézgépjármű forgalomtól.
Az első szakasz a közvetlen folytatás, azaz a 36-os és a 38-as számú főutak között ívelő, 3,77 km hosszú, 2x1 forgalmi sávos, új nyomvonalon vezetett másodrendű út megvalósítása. Mivel ez külön szintben keresztezi a Budapest-Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza vasútvonalat – egy vasúti híd is épül, melynek szerkezeti hossza mintegy 68 méter. A szakasz végszelvényében pedig körforgalmi csomópont készül. A második szakasz a 38-as számú főút és a 3822-es út közötti, 4,1 km hosszú, 2x1 forgalmi sávos összekötő út lesz, melynek végszelvényében a Nyírszőlősi útnál körforgalmi csomópont épül.
Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője elmondta:
A vállalkozók jelenleg tervezési és terület-előkészítési, valamint földműépítési munkálatokat végeznek. Az ezt megelőző fa-, bozót- és cserjeirtás már befejeződött. Jelenleg a humuszolás zajlik és a munkaterületen a régészeti munkák is folyamatban vannak. A projekt két szakaszban valósul meg. Az 1. szakasznál a töltésépítési munkák az érintett közművek kiváltását követően, várhatóan 2018. III. negyedévében készülnek el. Ez után kezdődnek a műtárgyépítések, azok 2019 tavaszára várhatóak. A 2. szakasznál mielőtt a pályaépítési munkálatokat elkezdik, a kiviteli terveket is el kell készítenie a vállalkozónak. Jelenleg még ezeken a terveken dolgozik. Majd a tervezést követő közműkiváltási munkák után indulhat meg a pálya építése, várhatóan 2018. IV. negyedévében kezdődik majd meg.
A munkálatok befejezésének várható ideje 2019 év vége.
Dér Vivien
Légifotók: Kohut Árpád