Instagramon kampányol a Magyar Vöröskereszt
Sportolás közben, buliban vagy egyszerűen csak az utcán sétálva is megtörténhet egy rosszullét. Magyarországon napi közel 70 ilyen eset történik és csak 10 százalékban tudnak segítséget nyújtani az emberek a mentők kiérkezéséig. Az elsősegélynyújtás elsajátítása embereket menthet. Erre hívja fel a figyelmet a Magyar Vöröskereszt Instagram videók formájában, amelyekben különböző rosszullétet bemutató szituációkban virtuálisan újra dobogásra bírhatjuk az áldozatok szívét. A közösségi médiában is aktív hazai szervezet választása azért esett erre a csatornára, mert a fiatalok jelentős része használja az Instagramot napi szinten, ahol folyamatosan like-olják a fotókat és videókat, tehát sokat találkoznak a dobogó szív effektussal, amelyek a tartalmak kedvelésekor jelennek meg. A kampány azt üzeni: szinte ugyanolyan könnyen megmenthető egy ember élete, mint egy mobilalkalmazás használata.
A BALATONNÁL IS VIGYÁZNAK
A Magyar Vöröskeresztnek országosan mintegy tízezer elsősegélynyújtó önkéntese van, csak tavaly 85 ezer közúti elsősegélynyújtó vizsgát bonyolított le a szervezet. A Magyar Vöröskereszt egyik alapfeladata az elsősegélynyújtó ismeretek terjesztése, oktatása. Ezt a célt szolgálja a Vöröskereszt felmenőrendszerű elsősegélynyújtó versenye is, ahol területi, megyei, illetve országos szinten mérik össze elméleti és gyakorlati elsősegélynyújtó ismereteiket a fiatalok. A program mintegy ötezer fiatalban tudatosítja az elsősegélynyújtás fontosságát. A szervezet másik kiemelt elsősegélynyújtó programja a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat. Nyaranta mintegy háromszáz képzett, vöröskeresztes elsősegélynyújtó vigyáz a strandolókra a Balatonnál. A szolgálat 2007-es indulása óta 27 245 sérülést láttak el szakszerűen a fiatalok, sőt négy alkalommal életet is mentettek. A tapasztalat szerint a magyarok többsége nem mer segíteni, pedig egy baleset, rosszullét során egy jól felkészült elsősegélynyújtó egyszerű, gyors és szakszerű beavatkozása akár életet is menthet. Az elsősegélynyújtást megtanulni gyerekjáték. Ments életet, válts szemléletet!
Az ötletgazda és megvalósító az Isobar Budapest volt, akik önkéntes alapon járultak hozzá a kampányhoz.
Kövessétek a Magyar Vöröskeresztet az Instagramon: http://instagram.com/voroskereszt/