Így kell kitölteni a 2022-es egyetemi felvételi online jelentkezési lapját: lépésről lépésre
Segítünk eligazodni az E-felvételi rendszerében, lépésről lépésre megmutatjuk, hogyan kell kitölteni az online jelentkezési lapot.
Február 15-ig lehet jelentkezni a 2022 szeptemberében induló egyetemi-főiskolai szakokra. De hogyan? Mutatjuk.
1. lépés: Regisztráció és bejelentkezés
Első lépésként regisztrálnotok kell a felvi.hu-ra. Ehhez egy e-mail-címre lesz szükségetek; fontos, hogy olyan címet adjatok meg, amelyet rendszeresen néztek, ugyanis ide fog érkezni minden fontos információ, például a hiánypótlási felszólítás, a besorolási döntés és az egyedi biztonsági kód is, amelyet rögtön a regisztráció után megkaptok. Minden alkalommal ezzel a kóddal tudtok majd belépni az E-felvételi rendszerbe, így érdemes felírni valahova!
2. lépés: Személyes adatok és testreszabás
A bejelentkezés után a felület végigvezet titeket a kitöltésre váró lapokon, ezek közül a legelsőn a személyes adatokat kell beírnotok, például a születési dátumotok, a lakcímetek és az eljárási díjról kiállított számlához szükséges adataitok. Az ezt követő testreszabás lapon az eddigi tanulmányaitokkal és az érettségivel kapcsolatos információkat kell rögzítenetek. Fontos, hogy minden lap kitöltése után kattintsatok a mentés gombra, hiszen a felület csak így enged tovább a következő oldalra.
3. lépés: A jelentkezési helyek felvétele
A jelentkezés felvétele fülön választhatjátok ki azokat a szakokat, ahol szeptembertől tanulni szeretnétek. Ingyen három, összesen pedig hat helyet jelölhettek meg, viszont ugyanannak a képzésnek az állami és az önköltséges formája egy helynek minősül (ha minden egyéb tényező - képzés helye, intézmény, szak neve, munkarend - ugyanaz). A szakok sorrendjén a nyilak segítségével változtathattok: az E-felvételi véglegesítése után a sorrendváltoztatásra már csak egyszer lesz lehetőségetek. Figyeljetek a betűkódokra, nehogy véletlenül egy mesterképzést válasszatok ki az alapszak helyett, vagy egy esti képzést a nappali helyett.
Ezt követően a középiskolátok adatait kell rögzítenetek a rendszerben.
4. lépés: A már meglévő dokumentumok feltöltése
A február 15-i határiőig csatolnotok kell minden olyan dokumentumot, ami már megvan.
Ha már rendelkeztek többletpontot igazoló dokumentummal (például sporteredménnyel), azt is fel kell töltenetek a rendszerbe. Fontos tudnotok, hogy a 2003. január 1. után kiállított államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítványt nem kell feltölteni, csupán az adatait (nyelvvizsga nyelve, foka, típusa, bizonyítvány száma, anyakönyvi száma, kiállítás dátuma).
A pontszámításhoz szükséges tanulmányi eredményeiteket is meg kell majd adnotok Ha még nincs meg az érettségitek, akkor ennek feltöltésével természetesen ráértek a dokumentumpótlás határidejéig. Hogy pontosan milyen dokumentumokat kell feltöltenetek a jelentkezéshez, arról itt írtunk részletesebben.
5. lépés: Fizetés, ellenőrzés és hitelesítés
Ha ezekkel végeztetek, már csak három teendőtök maradt: az ellenőrzés, a fizetés és a hitelesítés. A fizetés határideje ugyanaz, mint a jelentkezési határidő, tehát február 15. Bankkártyás fizetést a megadott bankártyatípusokkal tudjátok intézni, átutaláskor pedig az Oktatási Hivatal számlaszámára kell elküldenetek az eljárási díjat.
A hitelesítést legegyszerűbben Ügyfélkapun keresztül végezhetitek el, amelyhez először egy okmányirodában személyesen regisztrálnotok kell a saját Ügyfélkaputokat. Ha inkább a hitelesítő adatlapot választjátok, akkor azt ki kell nyomtatnotok, és aláírva el kell küldenetek az Oktatási Hivatal postacímére.
Nagyon fontos, hogy ha hitelesítitek a jelentkezést, de a jelentkezési határidő előtt még változtattok az adatokon, vagy új dokumentumot adtok hozzá, akkor újra kell hitelesíteni, tehát érdemes akkor hitelesíteni, amikor már biztosak vagytok abban, hogy semmin nem akartok változtatni.
Forrás: eduline.hu