Ciprus után Nyíregyházán folytatódik a Rali EB

A FIA Motorsport Világtanácsa múlt hét szerdán hagyta jóvá Szentpéterváron tartott ülésén a rally Európa-bajnokság 2019-es kalendáriumát. A bajnokság mezőnye az idei évhez hasonlóan, jövőre is nyolc versenyhelyszínre látogat majd el. Az évad március 21-én startol el az Azori-szigeteken, majd május 2-án a Kanári-szigeteken, május 24-én Lettországban, június 28-án Lengyelországban, július 19-én Rómában, augusztus 16-án Csehországban, szeptember 27-én pedig Cipruson folytatódik. November 10-én ér véget Magyarországon, egészen pontosan Nyíregyházán. Itt rendezik meg a Rally Hungaryt november 8. és 10. között. A 2019-es ERC-sorozatban négy aszfaltos és négy murvás verseny szerepel, Magyarország az egyik aszfaltos versenyt rendezheti meg.

Már zajlanak a tárgyalások

A nyíregyházi futam egy hónapja került be az előzetes naptárba, amelyről múlt héten mondta ki a végső szót a testület.
– Az idei Nyíregyháza Rally egyben EB kandidáló verseny is volt. Nagy örömünkre a FIA által a versenyre küldött nemzetközi megfigyelő elégedett volt az itteni rendezéssel és a verseny körülményeivel. A világtanács ezért elfogadta a kandidálásunkat, alkalmasnak találtak minket arra, hogy ralit rendezzünk, vagyis 2019. november 8–10. között Nyíregyházára érkezik az Európa-bajnoki mezőny – tájékoztatta szerkesztőségünket Őry Tamás, a rendezvény társszervezője. – Ez egy komoly sportdiplomáciai siker nekünk, a magyar autósportnak és persze Nyíregyházának is. A következő időszak feladata nagyon sokrétű, hiszen már el kell kezdeni a jövő évi verseny szervezését. Megkezdődik a szerződéskötési folyamat a nemzetközi promóterrel, zajlanak a szponzori tárgyalások, és persze egyeztetünk Nyíregyházával is arról, hogy miként tudjuk a helyi turizmusban rejlő lehetőségeket a versennyel összekötni. Folyamatosan tanulunk mi is és nemzetközi versenyszervezőkkel is egyeztetünk.

Az útvonalak 80%-a változatlan

– Mivel egy Európa-bajnoki futamról lesz szó, ezért nemcsak a szervezést kezdjük el hamarabb, hanem a részleteket is hónapokkal előtte kezdjük kommunikálni. Várhatóan rengeteg külföldi érdeklődő érkezik majd Nyíregyházára – nézők és a csapatok stábjai is –, nagy feladat lesz az õ kiszolgálásukat megoldani, de bízunk benne, hogy egy sikeres verseny és szervezés előtt állunk. Ezért pedig mindent meg is fogunk tenni a várossal, hiszen úgy tekintünk a nézőkre, a versenyzőkre, mint potenciális turistákra, akik reményeink szerint majd visszatérnek még a városba.

Itt lesz a rajt és a cél is

A verseny útvonala az idei Nyíregyháza Rallyhoz hasonló lesz, 80 százalékban változatlan marad. A szervizparknak, a rajtnak és a célnak pedig az EB-n is Nyíregyháza ad majd otthont, a Zemplénben, illetve a tokaji régióban pedig a gyorsaságik lesznek.

Raliversenyzőinknek „hírük” van

Számos magyar versenyző szerepel az Európa-bajnoki sorozatban évről évre. Ifj. Érdi Tibor 2018-ban már sorozatban másodszor szerezte meg az ERC2 bajnoki címét. Botka Dávid az idén szakaszt nyert az Azori-szigeteken és Cipruson, míg a négyszeres magyar bajnok Herczig Norbert 2018-ban mutatkozott be az ERC-sorozatban, ahol két dobogós helyezést szerzett. Klausz Kristóf pedig 2014, a sorozat elindulása óta állandó résztvevője az ERC junior bajnokságnak.

(Szerző: Bruszel Dóra)