Ajánlattételi felhívás - „Óvodatej program — Óvodatej beszerzése óvodai nevelésben részesülő gyermekek részére"

Ápr 23, 2025

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Gazdasági és Jogi Bizottsága 2025. április 11- én hozott határozatával jóváhagyta az „Óvodatej program — Óvodatej beszerzése óvodai nevelésben részesülő gyermekek részére" tárgyú beszerzési eljárás ajánlattételi felhívását. 

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzatának jelen felhívás rendelkezésre bocsátásával az a célja, hogy az Ajánlattevők számára elősegítse, és ezáltal sikeressé tegye az ajánlattételt. Ezen cél elérése érdekében az ajánlati felhívás tartalmaz minden olyan adatot és tényt, amely az ajánlatok elkészítéséhez, így a megalapozott ajánlattételhez szükséges.

Az ajánlattevők ajánlatuk benyújtásával teljes egészében elfogadják jelen ajánlati felhívás valamennyi feltételét. Az ajánlatok összeállításánál az ajánlati felhívásban foglaltak szerint kell az ajánlattevőnek eljárni.

  1. / Ajánlatkérő megnevezése: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata (Cím: 4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 1., Képviseli: Dr. Kovács Ferenc polgármester, Adószám: 15731766-2-15, Törzskönyvi azonosító (PIR): 731762)
  2. / A beszerzés típusa: Közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzési eljárás
  3. / A beszerzés tárgyának meghatározása

Jelen beszerzés tárgya Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata közigazgatási területén lévő önkormányzati fenntartású óvodák részére 1 nevelési évre, 2025. szeptember 1. és 2026. június 30. közötti nevelési napokon heti 2 alkalommal cca. 3492 (a végső kedvezményezettek száma az óvodai beiratkozásokat követően határozható meg pontosan, amely a szerződéskötésig rendelkezésre fog állni) fő óvodai nevelésben részesülő gyermek részére az óvodatej- és iskolatej program szabályozásáról szóló 19/2021. (V. 5.) AM rendeletben (továbbiakban: AM rendelet) meghatározott

„Óvodatej program – Óvodatej beszerzése óvodai nevelésben részesülő gyermekek részére” tárgyú beszerzése.

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata a 19/2021. (V.5.) AM rendelet 18. § - a szerint igényelhető támogatás maximális mértékéig benyújtott ajánlatokat minősítheti érvényesnek, amennyiben a megjelölt termékek esetén adható maximálisan támogatási összeget meghaladó összegű ajánlat érkezik, azt érvénytelennek nyilvánítja.

Az ajánlatban fel kell tüntetni valamennyi termék

  • pontos megnevezését,
  • gyártóját,
  • fajtáját,
  • mennyiségét
  • méretét
  • termék összetételét (19/2021. (V. 5.) AM rendelet 4.§ (1) bekezdésének megfelelően)
  • azt, hogy a termékek a teljesítéshez a vállalkozó rendelkezésre állnak.

Ajánlattevővel szemben támasztott alkalmassági és egyéb követelmények:

  • az ajánlattevő tejtermelő, tejfeldolgozó legyen;
  • pénzügyileg stabil, átlátható szervezet legyen;
  • az ajánlattevő feleljen meg a helyi beszerzés és a rövid ellátási lánc kritériumainak

Helyi beszerzés: termékek beszerzése olyan beszállítóktól, szolgáltatóktól vagy termelőktől történik, amelyek közel vannak az üzleti helyhez. A helyi beszerzés a helyi erőforrások felhasználására összpontosít.

Rövid ellátási lánc: olyan ellátási lánc, amelyet kevés számú gazdasági szereplő alkot. Élelmiszer esetében a termelőtől egyből a kiskereskedő vásárolja fel a terméket és juttatja a fogyasztóhoz.

  • az ajánlattevő a folyamatait a környezeti felelősségvállalással összhangban szervezze (például CO2 kibocsájtás csökkentése, csomagoló anyag mennyiségének csökkentése, újrahasznosítható csomagolószer alkalmazása, szelektív hulladékgyűjtés, stb.)
  • az ajánlattevővel való együttműködéssel, az általa szállított termék(ek)kel elégedett(ek) volt(ak) a vele szerződő fenntartó(k) és az általa ellátott intézmények.

Termékkel szemben támasztott minőségi követelmények (a 19/2021. (V. 5.) AM rendelet 5. §-ban foglaltaknak megfelelően):

  • kizárólag olyan termék osztható ki, amelynek a minőségi, élelmiszer-biztonsági jellemzője, gyártási folyamata, csomagolása, jelölése, szállítási, tárolási és kiosztási körülménye megfelel a hatályos uniós és hazai jogszabályi előírásoknak,
  • a termék hőkezelés módjától függően pasztőrözött, kiterjesztett eltarthatósági idejű (ESL) vagy ultramagas hőmérsékleten hőkezelt (UHT) lehet;
  • a szállítást heti 2 alkalommal kell végezni,
  • a hűtést igénylő terméket úgy kell szállítani, hogy a hőmérséklete a szállítás teljes időtartama alatt ne haladja meg az előállító által a terméken feltüntetett tárolási hőmérsékletet, de legfeljebb a + 6 C hőmérsékletet.
  1. / Az ajánlatok benyújtásának módja

Az ajánlatot kizárólag az alábbiak szerint kérjük benyújtani:

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Szociális és Köznevelési Osztály hivatali

kapuja (NYHSZOC; KRID azonosító: 654320755).

Ajánlatot benyújtani csak és kizárólag a Nyíregyháza közigazgatási területén lévő ajánlattételi felhívással érintett – az ajánlattételi felhívásban 7. pontja alapján - önkormányzati fenntartású óvodák és azok telephelyei vonatkozásában végső kedvezményezettek teljes létszámára, valamint a kiosztandó valamennyi termékköre tekintettel lehet, valamint vállalja a legalább heti egy alkalommal biztosítandó natúr termékre vonatkozó követelményeket. Az ajánlattételi eljárás során részajánlattételre lehetőség nincs.

Az ajánlatot akképpen kell benyújtani, hogy abból egyértelműen kitűnjön, hogy azt az Óvodatej programban történő részvétel érdekében került benyújtásra (az ajánlat beküldésnél a megjegyzés rovatban kérjük az „Óvodatej program” elnevezés feltűntetését)

  1. / Határidők

Jelen ajánlati felhívás küldésének napja: 2025.04.15. Ajánlattételi határidő: 2025.04.30.

Ajánlat felbontásának időpontja: 2025.05.05. 14:00

Az eljárás eredményéről szóló tájékoztatás tervezett időpontja: 2025.05.10.

Megrendelés/szerződéskötés tervezett ideje: 2025.05.10.

Teljesítés határideje: 2025. szeptember 1. 2026. augusztus 31.

Ajánlati kötöttség időtartama: Az ajánlattételi határidő lejártát követő 30 nap.

  1. / Az ajánlatok felbontásának ideje, és helye:

Az ajánlatok bontására az ajánlattételi határidő lejártát követően kerül sor, 2025. 05. 05.-én 14:00- tól a Polgármesteri Hivatal Szociális és Köznevelési Osztályán (4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 1. sz. I. em. „C” ép. 97/B. szoba).

Az ajánlatok felbontása az ajánlattevők, valamint az ajánlatkérő megjelent képviselői jelenlétében történik. Az ajánlatok bontásáról bontási jegyzőkönyv készül.

  1. / Teljesítés adatai: (Az AM rendelet 11. § (2) bekezdése alapján)

Az  ajánlati  felhívás  „4.  Az  ajánlatok  benyújtásának  módja”  pontjában  foglaltak  szerint részajánlattételre lehetőség nincs.

 

Óvoda neve, címe

 

OM azonosító

 

Gyermeklétszám (fő)

Kiosztandó termékek köre / hét (az óvoda- és iskolatej program

szabályozásáról szóló 19/2021. (V.5.) AM. Rendelet 4. § szerinti)

Eszterlánc Északi Óvoda Tas u.1-3.

(székhelyintézmény)

33092001

 

 

 

 

 

995

 

 

 

 

„I/a. teljes/félzsíros tej,

„I/b zsírszegény ízesített tej”

Kerekerdő Tagintézmény Sóstói u.31.

33092008

Nyitnikék Tagintézmény Sóstóhegy Kertész utca 15.

33092007

Napsugár Tagintézmény Stadion u.32/a.

33092009

Gyermekmosoly Tagintézmény, Május 1. tér 3.

33092002

Homokvár Tagintézmény, Homok sor 15.

33092003

Posta úti Telephely, Sóstóhegy Posta utca 2.

33092004

Gyöngyszem Tagintézmény, Krúdy Gy.u.27.

33092005

Csillagszem Tagintézmény, Kollégium u.50.

33092006

Búzaszem Nyugati Óvoda Búza u.7. (székhelyintézmény)

33101001

 

 

670

 

 

„I/a. teljes/félzsíros tej,

„I/b zsírszegény ízesített tej

Aranykörte Tagintézmény Körte u.41.

33101003

Városmajori Tagintézmény Városmajor u.1.

33101004

Gyermekkert Tagintézmény Tőke u.3.

33101005

Benczúr téri Tagintézmény, Benczúr tér 20.

33101002

Gyermekek Háza Déli Óvoda Kereszt u.8.

(székhelyintézmény)

33090001

 

 

 

 

 

 

816

 

 

 

 

 

 

„I/a. teljes/félzsíros tej,

„I/b zsírszegény ízesített tej

Virág Utcai Tagintézmény Virág u.67.

33090002

Kincskereső Tagintézmény Árpád u.50/E

33090003

Kertvárosi Csicsergő Tagintézmény Dugonics u.16.

33090004

Bóbita Tagintézmény Vécsey-köz 4.

33090005

Pitypang Tagintézmény, Vécsey köz 27.

33090006

Butyka Telephely, Bajcsy Zs.u.12.

33090007

Rozsrétbokor Telephely, Rozsrétbokori út 15-17.

33090008

Kassa Telephely, Kassa u.25-27.

33090009

Mandabokor Telephely, Mandabokori út 23/A

33090010

Felsősima Telephely, Furulya utca 3.

33090011

Manóvár Tagintézmény, Tünde u.2/b

33090012

Tündérkert Keleti Óvoda Kert köz 8. (székhelyintézmény)

33127001

 

 

 

 

 

1011

 

 

 

 

„I/a. teljes/félzsíros tej,

„I/b zsírszegény ízesített tej

Ligeti Tagintézmény Liszt F. u.32-34.

33127003

Kikelet Tagintézmény Fazekas J. tér 25.

33127004

Nefelejcs Tagintézmény Oros Deák F.u.2.

33127005

Margaréta Tagintézmény Fazekas J. tér 14.

33127006

Százszorszép Tagintézmény Pitypang utca 2/A

33127007

Koszorú úti Telephely, Kistelekiszőlő Koszorú u.

33127002

Élet úti Telephely, Oros, Élet u. 30.

33127008

Orgonasíp Tagintézmény (Kórházi óvoda)

33127009

Óvodák összesen:

-

3492

 

  1. / Elbírálási szempontrendszer

Ajánlatkérő az ajánlatokat az összességében legelőnyösebb ajánlat szerint értékeli a sorbaállítás módszerével. Ajánlatkérő az AM rendelet 11./A § bekezdés alapján az alábbiak szerint végzi a kérelmezők rangsorolását. Az ajánlatok elbírálása egyebekben Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzatának Beszerzési Szabályzatáról szóló 369/2016. (XII.29.) számú (20/2025. II.13. számú KGY határozattal egységes szerkezetbe foglalt) Közgyűlési Határozatában foglaltak szerint történik.

A 11/A. § (1) bekezdése szerint a fenntartó az általa fenntartott intézmény igényeire – termékkategória, termék mennyisége és mennyiségi egysége – figyelemmel, valamint a (2) bekezdésben meghatározottakra tekintettel az alábbi értékelés szempontrendszert alkalmazza.

A 11/A (2) alapján az ajánlat értékelése során az ajánlatban szereplő kiosztandó termékek árának figyelembevételekor:

    • „I/a. teljes/félzsíros tej” esetében a 18. § (1) bekezdés a) pontjában, valamint az „I/a. zsírszegény tej” esetében a 18. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 3%-onkénti csökkenése esetén 2,5– 2,5 pont, de legfeljebb 15 pont,
    • „I/b. zsíros/félzsíros ízesített tej” esetében a 18. § (1) bekezdés c) pontjában, valamint az

„I/b. zsírszegény ízesített tej” esetében a 18. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 8%-onkénti csökkenése esetén 1,5–1,5 pont, de legfeljebb 6 pont,

Eljárási rend pontegyenlőség esetére:

A 11/A § (3) bekezdése szerint, ha az (1) és (2) bekezdés szerinti értékelés alapján egyes ajánlatok között pontegyenlőség van, akkor a fenntartó a következő sorrendben elsődlegesen azt a kérelmezőt részesíti előnyben, amely:

  1. az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv által engedélyezett tejipari feldolgozóüzemmel vagy tejtermelést folytató tenyészettel rendelkezik,
  2. legalább 80% tulajdoni hányaddal rendelkezik tejfeldolgozó üzemben vagy tejtermelést folytató tenyészetben
  3. a kis mennyiségű, helyi és marginális élelmiszer-előállítás, és -értékesítés higiéniai feltételeiről szóló 60/2023. (XI.15.) AM rendelet 2.§ 29. pontja szerinti kistermelő vagy a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény 3. §-a alapján mikro- és középvállalkozás,
  4. több, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény szerint meghatározott újrahasznosítható csomagolószer alkalmazását vállalja,
  5. a keletkező hulladék szelektív gyűjtésének megvalósítását nagyobb mértékben vállalja, vagy
  6. a jelen felhívás 10./-ban foglalt kötelező mellékletek megléte azok tartalma alapján mérlegelésre kerül (helyi beszerzés, rövid ellátási lánc, stb.)

A pontegyenlőség esetén alkalmazandó szempontrendszer minden egyes pontjának való megfelelés további 1 pontot összesen további 6 pontot jelent.

További előnyt jelent az Ajánlattevő jelen felhívás 10./-ban foglalt kötelező mellékletek csatolásán keresztül történő, minél szélesebb körű bemutatása, összefoglaló referencia adása (terjedelem: maximum 1 oldal) Erre Ajánlatkérő mérlegelése alapján további 1 pont adható.

Az ajánlat érvényességének feltétele:

  • Az ajánlati kiírásban és az AM rendeletben foglalt feltételek maradéktalan betartása,
  • Az ajánlati felhívásban meghatározott kritériumok maradéktalan betartása,
  • A kötelező mellékletek csatolása.

Érvénytelenségi okok:

  • a 19/2021. (V. 5.) AM rendelet 18. § ban meghatározott igényelhető támogatás mértékét meghaladó összegben nyújtja be ajánlatát.
  • az ajánlatot nem elektronikusan nyújtja be /az ajánlati felhívás 4. Az ajánlatok benyújtásának módja pontjában foglaltak szerint/;
  • az ajánlatot nem a megadott határidőben nyújtja be /az ajánlati felhívás 5. Határidők pontjában szerint/;
  • részajánlatot tesz;
  • az ajánlati felhívásban meghatározott termékektől és termékmennyiségektől eltérő ajánlat érvénytelen /az ajánlati felhívás 7. Teljesítés adatok pontjában foglaltak szerint/;
  • a jelen felhívásban rögzített kötelező mellékleteket ajánlattevő nem csatolja.

Kizáró okok:

  • A Rendelet 13. § (5) és (6) bekezdése alapján meghatározott feltétel nem teljesülése.
  • Az ajánlattevő nem rendelkezik a Rendelet 9. § ban előírt előzetes jóváhagyási kérelemmel és döntéssel.
  1. / Pénzügyi ellenszolgáltatás feltételei

Nyertes ajánlattevővel a jelen ajánlati felhívásban foglalt feladatok teljesítésére vonatkozóan szállítási szerződés megkötésére kerül sor. Az ellenszolgáltatás teljesítésének további feltételeit az AM rendelet szabályozza.

  1. / Kötelező mellékletek:

Az Ajánlattevő az alábbi mellékleteket köteles csatolni az ajánlatához:

    • A mellékelt felolvasólap (melyet az ajánlat elején kell elhelyezni) értelemszerűen kitöltve;
    • A jelen felhívás 8./ Elbírálási szempontrendszer „Eljárásrend pontegyenlőség részére” fejezetében található szempontok igazolására szolgáló hatósági dokumentáció/döntés (pl.: az üzem NÉBIH által kiadott működési engedélye), illetve egyéb releváns dokumentum (bérgyártási szerződés, társasági szerződés, adóbevallás, összevont beszámoló, szolgáltatóval szerződés kollektív szelektív hulladékgyártásról, helyi beszerzés, illetve rövid ellátási lánc bemutatása, összefoglalása stb.) amellyel az adott szempontnak való megfelelés hitelt érdemlően igazolható.
    • A cégkivonatban rögzített képviselő aláírási címpéldánya/aláírás mintája egyszerű másolata (ha az ajánlatot aláíró vagy szignáló ettől eltérő személy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazása, amely tartalmazza a meghatalmazott aláírását is);
    • Ajánlattevő nyilatkozata, mely szerint a feladat ellátásához szükséges szakértelemmel, szakmai tapasztalattal, engedélyekkel, bejegyzett tevékenységi körrel rendelkezik (figyelemmel különösen az AM rendeletben foglalt valamennyi követelményekre)
    • a kiírási feltételek elfogadására tett nyilatkozat,
    • az ajánlati kötöttség időtartamának elfogadására tett nyilatkozat,
    • nyilatkozat arról, hogy az ajánlattevő ellen nincs folyamatban végrehajtási, csőd, felszámolási, végelszámolási eljárás,
    • nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy az ajánlattevő a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény szerint átlátható szervezetnek minősül,
    • nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a legutolsó lezárt üzleti év pénzügyi beszámolója a céginformációs szolgálat honlapján megismerhető-e, amennyiben nem, akkor kérjük csatolni.
    • ÁFA alanyiságra vonatkozó nyilatkozat.

 

    • nyilatkozat, mely szerint az ajánlattevő az ajánlatkérővel, és jelen beszerzés kapcsán eljáró személyekkel összeférhetetlenséget, vagy a verseny tisztaságának sérelmét eredményező kapcsolatban nem áll
    • az AM rendelet 9. § szerinti előzetes jóváhagyási kérelemről szóló döntés egyszerű másolata

Ajánlattevő köteles nyilatkozni továbbá:

    • az ajánlattevő vállalja, hogy az AM rendelet szerinti valamennyi, a szerződéskötéshez szükséges feltétellel rendelkezni fog, illetve azt határidőben biztosítja,
    • az AM rendelet 7. § értelmében az Ajánlattevő által megajánlott termékek megfelelnek az élelmiszer-higiéniáról szóló, 2004. április 29-i 852/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletben, és az állati eredetű élelmiszerek különleges higiéniai szabályainak megállapításáról szóló, 2004. április 29-i 853/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletben (a továbbiakban: 853/2004/EK rendelet) foglaltaknak, így különösen annak a követelménynek, hogy a termékeket a 853/2004/EK rendelet szerint engedélyezett üzemben állították elő, továbbá megfelelnek a 853/2004/EK rendelet II. Melléklet I. Szakaszában meghatározott jelölési előírásoknak.
  1. / További feltételek és információk
  2. A támogatható termékek körét az AM rendelet 4. § (1) bekezdése szabályozza.
  3. Az ajánlatkérő a ’Kötelező mellékletek’ pontban foglalt dokumentumok tekintetében teljeskörűen, egy alkalommal hiánypótlást biztosít.
  4. Az ajánlat elkészítésével és benyújtásával kapcsolatban felmerülő összes költséget az Ajánlattevőnek kell viselnie az eljárás lefolytatásának eredményétől függetlenül. Az Ajánlatkérő semmilyen módon nem tehető felelőssé vagy kötelezetté ezekkel a költségekkel kapcsolatban.
  5. Az ajánlattétel nyelve magyar. Az ajánlathoz és az eljáráshoz kapcsolódó összes levelezést és egyéb anyagokat magyar nyelven kell elkészíteni.
  6. Az ajánlattételi határidő elmulasztása az ajánlat érvénytelenségét vonhatja maga után.
  7. Ajánlatkérő az eljárás eredményéről elektronikus úton tájékoztatja az ajánlattevőket.
  8. A nyertes ajánlattevővel megkötésre kerülő szerződés tartalmának meghatározására a megrendelőt terhelő kötelezettségekre tekintettel kerül sor.
  9. Ajánlatkérő a szerződés megkötése megtagadásának jogát kiköti.
  10. A  Vállalkozóra  vonatkozó  adatkezelési  tájékoztató  a  www.varoshaza.nyiregyhaza.hu honlapon érhető el.

A jelen ajánlati felhívásban nem szabályozott kérdésekben az AM rendeletben foglalt rendelkezések az irányadóak.

Jelen ajánlati felhívás közzétételének napja: 2025. 04. 14. napja

 

Előző hír
Tények és tévhitek a kullancsokról
Következő hír
Nyíregyháza így várja a nemzetközi zsűrit

Kapcsolódó híreink