Adókártya-igénylés „első alkalommal”, illetve adatváltozás esetén

Az adókártya a 15T34-es nyomtatványon igényelhető, amely a NAV ügyfélszolgálatairól vagy a www.nav.gov.hu-ról beszerezhető. Az adatlapot 2 példányban, aláírva, kitöltve kell eljuttatni a hivatalhoz.

A hatósági igazolvány kiadása díjmentes akkor is, ha a korábban kiadott igazolványban szereplő adat megváltozott, esetleg téves.

Amennyiben valakinek változás történik az adataiban – akár a lakcímében, akár a név viselésében –, természetesen azt a lakóhely szerint illetékes okmányirodánál be kell jelenteni, így a NAV is értesül a változásról. Érdemes azonban figyelni arra, hogy a házasságkötés után megváltozott nevet használó adózók új adókártyát igényeljenek a T34-es nyomtatványon.

Igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni (jelenleg 3 ezer forint), ha valaki elveszítette az adóigazolványát, vagy ellopták, illetve megsemmisült, megrongálódott, és ezért igényel új dokumentumot. A megérkezéséig a NAV igazolást állít ki az adóazonosító jelről, amely a kártya kézhezvételéig érvényes.

Amennyiben valakinek a levelezési címe eltér az állandó lakhelyétől, azt a változást követő 15 napon belül be kell jelenteni az adóhivatalnál, melynek bejelentése szintén díjmentes.

A 2005. december 31-e után született gyermeket – meghatározott feltételekkel – önálló életkezdési támogatás illeti meg, melyhez az adóazonosító jelet a NAV hivatalból állapítja meg. Az újszülötteknél is automatikusan működik, így azt nem kell külön igényelni.

A témában részletes tájékoztató érhető el az adóhivatal honlapján, a www.nav.gov.hu felületen.