A közösségi közlekedésről

Már 8, 2017

A politikus szerint a kialakult helyzetért elsősorban az Észak-Magyarországi Közlekedési Központ Zrt. és az illetékes minisztérium, beleértve az állam a felelős. Hangsúlyozta, hiba úgy járműveket vásárolni, hogy a működtetésükhöz nem teremtenek infrastruktúrát. A megoldásokat pedig csak hátráltatja, hogy a jövőről milyen hangnemben tárgyal a közlekedési központ a nyíregyházi városvezetéssel.

– Azonban ennek a dolognak a fő felelőse, a nyíregyházi közlekedés megoldatlanságának a fő felelőse, és ennek az állapotnak, ami itt kialakult a buszoknál, az az Észak-Magyarországi Közlekedési Központ Zrt., illetve a mögötte álló, Seszták Miklós vezette minisztérium, közvetve ezen keresztül pedig a magyar állam – mondta Lövei Csaba.

 


 

Az Együtt sajtótájékoztatóján elhangzottakra reagálva a Fidesz Nyíregyházi Szervezete az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:

Lövei képviselő úr ismét úgy tesz botránykeltő nyilatkozatot, és vezeti félre a közvéleményt, hogy közben tudnia illene, a város a tervezett ütemben halad a buszok beszerzésével. Közgyűlések sora foglalkozott a témával, képviselő úr felelőtlen nyilatkozata pedig biztosan nem segíti a közlekedési társasággal fennáló vita rendezését. Érthetetlen, hogy képviselő úr évek óta egyetlen nyíregyházi sikernek sem tudott örülni, így felmerül a kérdés, kit és mit képvisel 1%-os támogatottságú pártjával?

Fidesz Nyíregyházi Szervezete

 


 

Reagálás a Lövei Csaba sajtótájékoztatóján elhangzottakra:

A 41 db CNG üzemű modern, környezetkímélő busz beszerzését az Önkormányzat még 2015-ben indította el feltételes, nyílt közbeszerzési eljárás keretében. Az akkori tervek szerint a buszok leghamarabb 2017 végén állhatnak a lakosság szolgálatába. A Kormány 5 milliárd forintos támogatásának elnyerését követően hatályba lépett a nyertes MAN céggel kötött szerződésünk, amely alapján járművek leszállítása mellett a nyertes cégnek egyéb feladatai is vannak pl. a buszsofőrök és a szervizes szakemberek oktatása, képzése. A buszok átadási határideje még nem járt le és a buszsofőrök és a szervizes szakemberek képzésére is előreláthatólag a nyár folyamán kerülhet sor. Nem az Önkormányzat, hanem a gyártó dönt arról, hogy konkrétan milyen gyártási ütemezésben készíti el a buszokat és azokat hol tárolja az átadásig. Zajlik az üzemeltetéshez szükséges nagy kapacitású gáztöltő állomás telepítésének előkészítése és az ahhoz kapcsolódó, igen szigorú engedélyeztetési eljárások elindítása. Tárgyalások folynak a Volán jogutódjával a helyi közösségi közlekedés további üzemeltetésének formájáról.

Nyíregyháza még soha nem állt ilyen közlekedésfejlesztési lehetőség előtt: a Kormány támogatásának köszönhetően 41 új, környezetkímélő, modern busz állhat belátható időn belül forgalomba.

Nyíregyháza MJV Sajtószolgálata

Előző hír
Swing, szerelem, Szulák - koncert a VMKK-ban
Következő hír
Beszélgetés egy 56-os hazafival

Kapcsolódó híreink