A kormányhivataloknál a családtámogatási feladatok

A kormányhivataloknál a családtámogatási feladatok

Április elsején hatályba lépett a középszintű közigazgatás átszervezéséről szóló törvény – tájékoztatott Kozma Péter megyei kormánymegbízott. Eszerint megszűntek a korábbi szakigazgatási szervezetek, feladataikat a kormányhivatal főosztályai vették át. Az átszervezés célja a közigazgatási reform folytatásában a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés megteremtése úgy, hogy minden jogosult megkapja a neki járó juttatásokat. Áprilistól a kormányhivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztálya vette át a családi pótlék, a gyermekgondozási segély, a gyermeknevelési támogatás, az anyasági támogatás, a fogyatékossági támogatás és a nagycsaládos földgázár kedvezmény ügyintézését és folyósítását a Magyar Államkincstártól.

ZÖKKENŐMENTES ÁTÁLLÁS

Simkóné dr. Tornai Anita, a megyei kormányhivatal főosztályvezetője elmondta, ez az ügyfelek szempontjából csak pozitív változásokat hozhat a gyorsabb, hatékonyabb ügyintézéssel. Az ellátásokat már most zökkenőmentesen kiutalták, tehát az átszervezés nem jelentett fennakadást.

VÁLTOZATLAN ÜGYINTÉZÉS

Az érintetteket a családtámogatási ügyekkel továbbra is a kormányhivatal ügyfélszolgálatán, a Vay Ádám körút 4–6. szám alatt várják, de kérelmeiket leadhatják a kormányablak integrált ügyfélszolgálati irodájában is. A postai levelezési cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 3. Elektronikus úton kizárólag az ügyfélkapus regisztrációval rendelkezők tudják benyújtani igényeiket.

Szoboszlai Tibor

(Fotó: Kohut Árpád)