Tippek a cukormentes életmódhoz

Tippek a cukormentes életmódhoz

A cukor nemcsak a vércukorszintet növeli, de hizlal is, és számtalan egyéb problémát okozhat a szervezetünkben. Ennek ellenére elképesztően sok cukrot fogyasztunk, úgy is, hogy észre sem vesszük. Kezdve a kukoricapehellyel a melegszendvicsre nyomott ketchupon át az esti bulin elfogyasztott mojitóig. Vannak azonban olyanok, akik ellenállnak ennek a rengeteg hozzáadott cukornak. De mégis hogy csinálják?

Kísértés

Ha étrendünkben gyakran szerepelnek a csokoládé, a csipsz és a szénsavas üdítőitalok, akkor ideje elgondolkoznunk azon, hogyan iktassuk ki ezeket hétköznapjainkból. Természetesen ez egy nehéz döntés, és egyik napról a másikra nem fogunk hozzászokni az újdonsült helyzethez. Ahhoz, hogy fokozatosan leszokjunk ezeknek az élelmiszereknek a fogyasztásáról, érdemes azt kiiktatnunk először, ami a legnagyobb cukortartalommal bír, és találnunk a helyére egy egészséges alternatívát. A cukros üdítőt például lecserélhetjük cukormentes limonádéra, a süteményeket pedig paleofinomságokra. Az első sokk után a szervezetünk elkezd kitisztulni, és pszichénknek is egyre könnyebb lesz.

Gyümölcskészítmények helyett igazi gyümölcs

Az egyik legnagyobb titka az cukormentes életmódváltásnak az igazi friss gyümölcs evése. A cukrozott gyümölcslevek, a szárított gyümölcsök vagy egy cseresznyés pite lehet, hogy elsőre egészségesnek hangozhatnak, hiszen megnyugtatjuk magunkat, hogy gyümölcs van bennük, ám sajnos hiába a gyümölcs, telis-tele vannak cukorral. Ehelyett próbáljuk meg a gyümölcsöt minél „tisztább” és egyszerűbb formában bevinni a szervezetünkbe. Együnk friss gyümölcsöt, turmixoljuk le őket, és ne adjunk hozzájuk cukrot.


Forrás: ridikul.hu