Tanulás és élmény – Január utolsó napján adták át Nyíregyházán az MTMI Élményközpontot

Tanulás és élmény – Január utolsó napján adták át Nyíregyházán az MTMI Élményközpontot

A délutáni szakkörösök parkettáztak a matematika teremben, vagyis geometriai síkokkal töltötték ki a teret. Máshol téma volt a savak és indikátorok szerepe, más diákok a mikrovezérlő és az arduino fogalmával ismerkedtek.

A Biológia teremben a C-vitamin kimutatásához használt gyümölcsök és savanyú káposzta maradványai utaltak a középiskolások délelőtti órájára. A délutáni szakkör feladata mikroszkópos kísérlet volt.

További képekért kattintson a fotóra!

Az Arany iskola 24 hetedikese volt az élményközpont délutáni vendége. Saját választásuk szerint kerültek a különböző tudományterületek szaktermébe.

Én állatorvos szeretnék lenni, ha nagy leszek, ezért választottam ezt a biológia szakkört.

 mondta Szkiba Zsanett, az Arany iskola diákja.

Az élményközpont alkalmas különböző tudományos kérdések tisztázására, tudományterületek összevonására. A pályázóknak az ehhez szükséges eszközöket és műszereket sikerült beszerezniük. Többet, mint ami az iskolákban biztosítható.

További képekért kattintson a fotóra!

Kantár Attila, az Arany János Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium intézményvezetője szerint:

Külön nagy pozitívuma ennek a központnak az, hogy itt minden gyerek olyan eszközhöz tud jutni, ami segíti őt az ismeretek elsajátításában.

A program résztvevői vallják, hogy az élményszerű tanulás mélyebb ismeretekhez juttatja a diákokat, felkelti érdeklődésüket, ami nagy erő tanulmányaik folytatásához. A tanárok a tantervhez illeszkedő, fél éves témaajánlatot készítettek, különféle foglalkozástípusok szerint.

További képekért kattintson a fotóra!

Most az oldatokkal foglalkozunk, az oldhatóság vizsgálatával, ill. ezzel kapcsolatos egyéb ismeretekkel, majd találkoznak savakkal, indikátorokkal, és egyéb viszonylag egyszerű, de látványos kísérleteket fogunk végrehajtani. A középiskolásoknak egy része ugyanez lesz, de nekik kiegészül komolyabb egyenletek írásával, ill. a szerves kémiával.

– fogalmazott Sarka Lajos, a Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium kémia tanára.

A Széchenyi 2020 keretében három konzorciumi partner – a Tanulási Kompetenciát Fejlesztő Alapítvány, a város és a Nyíregyházi Egyetem – közreműködésével megalapított oktatási létesítményhez az 500 millió forintos vissza nem térítendő támogatáson túl Nyíregyháza önkormányzata közel 70 millió forintot biztosított saját erőként. A pályázati forrás három esztendőre finanszírozza az eszközbeszerzést, a szakemberek tiszteletdíját, a tanulók utaztatását és minden egyéb koordináló feladatot.


Matyasovszki Edit