Szárnyalt az autópiac

A Datahouse közleménye szerint decemberben 9750, az egy évvel korábbinál 37,5 százalékkal több személygépkocsit helyeztek forgalomba itthon. Kishaszonjárművekből tavaly egész évben 21 333-at, decemberben 2438-at helyeztek forgalomba, ami 21,8, illetve 6,3 százalékkal haladja meg a 2015-ös értékeket. Az autómárkák közül 2015-höz hasonlóan a Ford volt a legnépszerűbb tavaly, 15 091-et értékesítettek belőle, ezzel 12,8 százalékos piaci részesedést szerzett. A második helyen 11 266-os eladással a Suzuki áll, míg a harmadik legnépszerűbb autómárka az Opel volt, amelyből 10 536-ot adtak el tavaly. Nagyhaszonjárművekből tavaly 5515-öt helyeztek forgalomba, ami 188-nal, 3,3 százalékkal kevesebb a 2015-ösnél. Buszokból tavaly 411-et, az egy évvel korábbinál csaknem negyedével kevesebbet állítottak forgalomba. A motorkerékpároknál 6 százalékkal, 2213-ra nőtt a forgalomba helyezések száma. A hazai használt személyautók körében tavaly 615 ezer körüli adásvétel zajlott le, miközben az import használt autók száma elérte a 143 ezret. Negyedik éve tart a dinamikus bővülés. A magyar autósok több mint négyötöde továbbra is a hazai piacon vásárol használt autót. Eközben évről-évre nő a behozott használt járművek aránya, ez az elmúlt öt év során 12-ről 19 százalékra emelkedett. A tavaly átírt 760 ezer használt autóból 143 ezer korábban külföldi okmányokkal futott. Jelentős átalakuláson megy keresztül az importált autók összetétele is. Míg korábban egyértelműen a vágyott presztízsautók domináltak, jelenleg már a hétköznapibb márkák iránt a legerősebb a kereslet.

Szoboszlai Tibor

(Fotó: internet)