Retro Nyíregyháza sorozat 8. rész - A nyíregyházi villamos 1966-ban

Szep 15, 2019

A képen a megyei tanács, vagyis a megyeháza épülete látható a Beloiannisz térrel és a villamossal. Az egykori Vármegyeháza tér 1952 és 1969 között Nikosz Beloiannisz görög kommunista mártír nevét viselte. Nyíregyházán 1911. augusztus 7-én indult el a villamosközlekedés. A villamoskocsik az egykori huszárlaktanya közelében lévő MÁV-bérház mellől indultak, érintették a vasútállomást, majd elhaladtak a városháza előtti Kossuth téren, a megyeháza szomszédságában álló kis állomásig. Onnan a Kossuth és a Sóstói úton, illetve a Sóstói-erdőn át Sóstófürdőig tartott az út. A Nyíregyházavidéki Kisvasutak (NyVKV) 1911-ben három villamoskocsit vásárolt a GANZ gyártól a nyíregyházi villamosközlekedés beindításához. Ezeknek a pályaszáma 51, 52 és 53 volt. Később ezeket a kocsikat többször is átszámozták, így az 53-as számú kocsiból 1956-ban a Bvill 883-as lett, amely a képen is látható az 1969-ben lebontott kis állomásépület előtt. A kép érdekessége, hogy a villamos után egy egytengelyes utánfutót is csatlakoztattak.

A  fotót a zöld Irodaház ablakából Bakonyi Béla készítette 1966-ban a budapesti Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata megbízásából.

 

(Szerző: Holmár Zoltán történész)

Előző hír
Nyilvános a Tirpák Fesztivál étlapja – Idén 4000 szelet sütőtökös málét osztanak ki
Következő hír
Közösségi Napok kedden és szerdán

Kapcsolódó híreink