Made in Nyíregyháza: Már a külföldi piacra is betört a fiatalok vállalkozása

Aug 8, 2021

Minden sikeres vállalkozás egy jó ötlettel kezdődik. Az intenzív növekedéshez azonban szükség van még sok időre és kemény munkára, na meg szerencsés esetben egy televíziós szereplésre is, ami képes 30 százalékos növekedést eredményezni. A nyíregyházi Orosz Sándor és Szmolár Márk vállalkozását, az Inkness-t, idén áprilisban ismerhette meg igazán az ország, amikor a fiúk a Cápák között című műsorban befektetőre is találtak. Azóta a márka ismertsége olyannyira nő, hogy a termékek szeptembertől már egy országos lefedettségű üzlethálózatban is megjelennek majd.

Bajától egészen az ország keleti csücskéig, sőt, már Németországban és Csehországban is ismert név lett az Inkness, ami a tetoválások ápolására épül. A márkát Sanyi és Márk még 2018-ban hozta létre. Termékeik különlegessége, hogy természetes összetevőket is tartalmaznak, nem zsírosak és kellemes érzetet nyújtanak.  A fiúk folyamatosan tartják a kapcsolatot a tetoválókkal, így azonnal megtudják, ha új termékre van szükségük. Ők pedig rögtön lépnek: fejlesztenek, majd piacra is dobják azt.

Magyarországon közel 600 000 tetoválás készül minden évben. A piac óriási, ráadásul sok magyar tetováló utazik ki külföldre dolgozni, miközben magukkal viszik a termékeket is.

Bevált a recept

Inkness, mint vállalkozás – ahogyan a nagy könyvben is meg van írva –, egy jó ötlettel indult, ami ráadásul egy piaci rést töltött be. Sándor, az Inkness egyik ötletgazdája évek óta saját márkás kozmetikumokat forgalmaz, időközben azonban az egyik tetováló ismerőse megkérte arra, hogy fejlesszen neki egy úgynevezett tetoválás utóápoló krémet, mert mint mondta, már elege volt abból, hogy minden befejezett alkotás után „popsikrémet” kell ajánlania a vendégeinek. A fiatal fejlesztő kapott is a lehetőségen, elvégzett egy krém- és szappankészítő tanfolyamot és tulajdonképpen a vizsgamunkája lett az utóápoló krém elkészítése. A visszajelzésekből hamar kiderült, hogy a tetoválók szerették és vennék is a terméket, így ezen a ponton találkoztak az elképzeléseik Márkkal. Sanyinak ugyanis megvolt a receptje, a vevőköre, de szükség volt egy jó csomagolásra, marketingre és persze befektetőre is. Ennek eredményeként 2018-ban meg is kezdték közösen a tényleges munkát és megalapították az Inkness-t.

Partnerprogramot hoztak létre

– Rá kellett döbbennünk, nem eladunk a tetoválóknak, hanem velük együtt dolgozunk. Éppen ezért kitaláltunk egy partnerprogramot, amibe bevontuk a tetoválókat. Ez szerencsére bejött, így sikerült bővíteni a vásárlói körünket. Ehhez persze nagyban hozzájárult a Cápák között című műsor, aminek köszönhetően 30 százalékos növekedést könyvelhettünk el és olyan tetoválókat is el tudtunk érni, akiket korábban nem is képzeltünk.

Az igényekhez igazítják

A fiatal vállalkozók azt mondják, az évek során folyamatosan kapták a visszajelzéseket a termékekre, melyeket beépítettek a fejlesztésébe, így elérve, hogy az igényeknek megfelelő termékek készülhettek.

– Nekünk is meg kellett ismernünk a piacot, pont ennek egyik eleme volt, hogy például én is csináltattam magamnak egy tetoválást – mondta el Sanyi, aki hozzátette, maga a jó termék még kevés ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen.

Piaci rést találtak

A kereskedelmi csatorna műsorában a Cápák nagyra értékelték, hogy a nyíregyházi vállalkozóknak sikerült találni egy piaci rést, amit tökéletesen ki is tudnak szolgálni. Moldován András nem is futamodott meg ajánlatuktól, 30 százalékos üzleti részesedésért 20 millió forinttal szállt be az üzletbe.

– A műsor után egy héttel már alá is írtuk a szerződést Andrással. Azóta folyamatosan tartjuk a kapcsolatot és több projektben együtt dolgozunk – vette át a szót Márk. – Az ápolótermékek mellett egy sajátmárkás tűmodullal akartunk a piacra lépni, és tulajdonképpen szintet ugrani, ami reményeink szerint hamarosan sikerül, hiszen készülnek az újabb termékek, szeptemberben pedig már a tűmodul is elérhető lesz.

Európai lefedettség a cél

– Nyíregyházán egyre több tetováló velünk dolgozik, és Debrecenben is nagyon erős a jelenlétünk. Bajától az ország keleti csücskéig ismerik az Inkness termékcsaládot és nagy előnyünk, hogy a tetoválók gyakran külföldön is dolgoznak, és magukkal viszik a termékeket, ezért léphettünk át a határon túli piacra is. Van partnerünk Német­országban, Csehországban, az utóbbi esetében például az egyik legrégebbi tetoválószalon, és dolgozunk a svájci, valamint a romániai piacra lépésen. Célunk az európai lefedettség, illetve szeretnénk meghatározó szerepet betölteni a magyar tetoválópiacon.

Tény, hogy a Cápák között című műsorba már bevarrták a nevüket a fiatal vállalkozók, és a tervek szerint így lesz ez Magyarország minden pontján is, hiszen a közeljövőben már egy országos lefedettségű üzlethálózatban is megjelenik az Inkness terméke.

Előző hír
Amiről az utcák mesélnek... - Száz éve a Fradi ellen 2.
Következő hír
Tovább fejlődik Sóstó

Kapcsolódó híreink