Lassan készülhetünk a hétfőre, ismeri az 5 perces 'irodai tornát'?

Lassan készülhetünk a hétfőre, ismeri az 5 perces 'irodai tornát'?
5 perces irodai torna, próbálja ki!

Hétvégén tesz-vesz az ember és az ember lánya is, no meg pihen (jó esetben). Így kerek a hétvége. Egy kis tennivaló, egy kis nyugalom – reméljük ez a hétvége is tartogat kikapcsolódást vagy egy kis semmittevést.

 

A hétköznapok azonban sokunknál 'irodai munkát' is jelentenek. Ülünk a számítógép előtt és a legtöbben nem figyelünk a helyes testtartásra. Pedig az tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét! Érdemes óránként-kétóránként megszakítani a tartós ülést, számítógépezést.

5 perces irodai torna, próbálja ki!

Az elsődleges a helyes ülés, a helyes testtartás. Kicsit tolja el magát az asztaltól, pihenjenek a szemek és fontos, hogy legyen hely a kar mozgatására.

1. Egyenesedjen ki, és hajtsa előre a fejét úgy, hogy közelítse az állát a kulcscsonti gödörhöz, majd emelje az állát magasra.

 

2. Fordítsa jobbra a fejét, és nézzen be a jobb válla mögé, majd ismételje meg ugyanezt a baloldalon is.

 

3. Lélegezzen be egy nagy levegőt, majd kilégzésnél a jobb fület a jobb vállához közelítse. Ismételje meg a gyakorlatot a baloldalra is. Ügyeljen arra, hogy álla enyhén behúzva legyen.

 

4. Közelítse állát a kulcscsonti gödörhöz, majd innen belégzéskor fordítsa a fejét jobbra föl (pl.: nézzen fel a sarokba), majd engedje vissza, és ismételje ezt meg a másik irányba. Ezek félfejkörzések, ne egy teljes kört, hanem csak egy félkörívet írjon le a fejével.

5. Az álla vezetésével írjon le kis köröket jobbra és balra.

 

6. Kulcsolja össze a két kezét a tarkóján. Vegyen egy nagy levegőt, majd kilégzés közben a kezeivel húzza előre erőteljesen a fejét. Érezze, ahogy nyúlik a gerinc melletti izomzat. Végezetül egyenesedjen ki, és vegyen egy nagy levegőt.

 

7. Jobb kezét tegye a bal arcára, a bal kezét a tarkójára. Emelje ki a két könyökét oldalra, és közben húzza hátra őket, majd kezeivel fordítsa el fejét jobbra (mintha ki akarná tekerni a saját nyakát). Ismételje meg a gyakorlatot a másik irányba.

 

8. Tolja előre az állát, majd húzza be „tokát” képezve.

Ezek után jön a vállak, a karok megmozgatása – emelje fel a vállait a füleihez közelítve, majd engedje le a vállakat. Húzza hátra mindkét vállat, zárja a lapockákat. Majd engedje ki a vállakat. Körözzön erőteljesen hátra, majd előre a vállaival. A tornamozzanatokat természetesen nemcsak egyszer-egyszer érdemes megcsinálni, figyeljen a testére, óvja azt!

 

Szerző: Rutkai

Fotók: webbeteg.hu