Korszerűsödő közigazgatás
A kormány célja a szolgáltató közigazgatás megteremtése, ezért „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe és infrastruktúrájuk fejlesztése” elnevezésű projektek keretében, országosan összesen több mint 10 milliárd forintot fordítottak a korszerűsítésre. Azt szeretnék elérni, hogy hatékony, gyors, egyszerű ügyintézést biztosítsanak az embereknek a lakóhelyükhöz közel, a járási hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken ügysegédek útján. Az év végéig az országban 250 helyszínen létesül kormányablak, megyénkben 21 lesz, amelyekből tizenkettőt már átadtak. A kormányablakokban jelenleg 450 ügytípus intézhető, de ez a szám ezer fölé is emelkedhet a jövőben. Gyorsabbá is válik az ügyintézés, hiszen 120 ügytípusban lerövidül közel 200 határidő.
21 NAPRA CSÖKKENŐ HATÁRIDŐK
Bogáti János, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal főigazgatója elmondta, ez az átfogó két fejlesztés megteremtette a háttér-infrastruktúrát, így az átlagos 30 napos ügyintézési határidő 21 napra csökken. Egy kiemelt, új elem lesz, hogy amennyiben a hatóság két hónapon belül nem tudja elintézni az ügyet, akkor vissza kell fizetnie az eljárási költséget, vagy költségmentes eljárás esetén 10 ezer forintot.
A FEJLESZTÉS NEM ÁLL MEG
A programok keretében fejlesztették a járási hivatalok informatikai infrastruktúráját is. Lecserélték az elavult eszközöket, újabb szervereket telepítettek, valamint egységes központi informatikai rendszert vezettek be. A konferencián elhangzott, a két projekt megvalósítása a közigazgatás korszerűsítésének nem a végét, hanem bizonyos értelemben az elejét jelenti. Most létrejött egy stabil alap, és erre építve folytatható a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora.
Szoboszlai Tibor