Helyreállt a kétirányú forgalom a régi 4-es úton, amelyet korábban a Debreceni úti szennyvíz-nyomóvezeték építése miatt korlátoztak. A beruházás célja, hogy támogassa az Ipari Park folyamatos bővülését, amely a város gazdasági fejlődésének egyik kulcsfontosságú, több ezer új munkahelyet teremtő területe. Az új vezeték biztosítja, hogy a jelentősen növekvő ipari terület szennyvize hatékonyan eljusson a 4-es út alatt található főcsatornába, hozzájárulva a város közműhálózatának fejlesztéséhez és az Ipari Park fenntartható működéséhez. A felújítást követően helyreállt a kétirányú forgalom a régi 4-es úton, amelyet korábban a Debreceni úti szennyvíz-nyomóvezeték építése miatt korlátoztak.
2024 májusában megkezdődött a Déli Ipari Park szennyvízkezelését biztosító szennyvíz-nyomóvezeték kiépítése a Debreceni úton. A beruházás célja, hogy támogassa az Ipari Park folyamatos bővülését, amely a város gazdasági fejlődésének egyik kulcsfontosságú, több ezer új munkahelyet teremtő területe. A kivitelezés során egy 280 milliméter átmérőjű és több mint 1400 méter hosszú szennyvíz-nyomóvezeték készült el, amely a bővülő ipari létesítmények szennyvíz-elvezetési igényeit szolgálja ki. A rendszer lényege, hogy a szennyvizet a Debreceni út alatt található főcsatornába vezeti, biztosítva ezzel a hatékony és környezetbarát elvezetést. Ez a főcsatorna a Nyírségvíz Zrt. meglévő hálózatához csatlakozik, amely a Debreceni út és Lejtő utca kereszteződésénél található. A munkálatok befejezését követően a Debreceni út burkolatának teljes szélességű helyreállítása történt meg, egészen a 113. számú vasútvonalig.
Komplex felújítás
„A kivitelezés keretében egy 280 milliméter átmérőjű nyomó szennyvízvezeték épült, mely a Debreceni út és Lejtő utca csomópontjától 1400 méteren át egészen az Ipari Parkig húzódik. A projekt megvalósítása során szükség volt a régi 4-es egyirányúsítására, mivel az Ipari Park irányába haladva a bal oldali sávba kellett elhelyezni a vezetéket. Ennek érdekében a teljes útalapot újra kellett építeni, majd az új kopóréteget is kapott az érintett szakasz. Az említett szakasz a csomóponttól a vasúti kereszteződésig terjed, és a kivitelezés során összesen 10 darab szerelőaknát is elhelyeztek a nyomvonal mentén. Ez a fejlesztés hozzájárul a NYÍRSÉGVÍZ Zrt. üzemeltetési munkájának hatékonyságához” – mondta el Dicső Péter a NYÍRVV Nonprofit Kft. közterület-kezelési igazgatója.
A kivitelezés során a lakosok és a helyi vállalkozások számára folyamatosan biztosították a telekre való bejutást, lehetővé téve a zavartalan közlekedést. A kivitelezők figyeltek arra, hogy a munkálatok alatt a lakók és üzletek számára a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzanak. Ennek érdekében a teljes időszakban minimum félpályás, egyirányú forgalmat tartottak fenn, amely segítette a közlekedők biztonságát és kényelmét, miközben a helyi közösség zavartalanul folytathatta mindennapi tevékenységeit.
„Az itt lakók örömmel tapasztalják, hogy új burkolaton közlekedhetnek”
„A kivitelezés eredetileg augusztus végére volt tervezve, hogy visszaálljon a régi 4-es út kétirányúsítása. Sajnos, előre nem látható okok miatt csak szeptember közepére tudtuk ezt megvalósítani. Ennek ellenére úgy vélem, hogy az itt lakók türelemmel fogadták a változást, és örömmel tapasztalják, hogy új burkolaton közlekedhetnek. A kivitelezés során nemcsak a burkolat újult meg, hanem a padkák és a burkolati jelek is” – ismertette Dicső Péter a NYÍRVV Nonprofit Kft. közterület-kezelési igazgatója.
Dicső Péter hozzátette, hogy szeptember közepétől a kétirányú forgalom visszaállt az érintett útszakaszon. Azonban a nyár elején bevezetett szabályozásnak megfelelően, továbbra is csak a célforgalmat bonyolító tehergépjárművek használhatják ezt a részt, átmenő forgalom nem engedélyezett. A városvezetés és a kivitelezők hálájukat fejezték ki az itt élők türelme és megértése iránt a munkálatok időtartama alatt.