Forog a film – Csapó! Tessék... ennyi!

Mint arról már többször is beszámoltunk, tévéfilmet forgatnak Nyíregyházán. A misztikus thriller címe ma még mindig a Lélekpark, melynek szereplői a Móricz Zsigmond Színház művészei. Több forgatócsoport is nyert a Nemzeti Filmalap pályázatán. A nyíregyházi színészeket egy fiatal, de nem tapasztalatlan csapat választotta. Kellemetlen, de szükséges, a napi hol 50, hol 70 tagú stábot nagyon sűrűn alávetik a kötelező COVID-tesztnek.

A rendőrnyomozó és nyomozónő, az állatpark filmbeli igazgatója, és a taxis – Horváth László Attila, Staub Viktória, Pregitzer Fruzsina és Tóth Zolka – dolgozott az első forgatási nap délelőttjén az állatpark előtti parkolóban.

„Amikor sokfélét csinálhatunk, az mindig izgalmas és jó. Régen forgattam, az állatkert igazgatónőjét alakítom, de nem akarok többet elárulni a szerepről, mert nagyon izgalmas, számomra is sok megfejteni valót okozott, amikor olvastam a forgatókönyvet. Azt sem mondom meg, hogy pozitív vagy negatív figura. Meg kell nézni, és majd kiderül” – mesél szerepéről Pregitzer Fruzsina Jászai Mari-díjas színművész.

Ahogy Fruzsina mondja, jó edzőtábor volt neki annak idején a Szomszédok tévéfilmsorozat, a Mephisto, vagy a Sátán fattya forgatása. Horváth László Attila a bőrkabátos rendőrnyomozó a filmben. Játszott már krimiben színpadon, és szerepelt több filmben is. Úgy négyévenként előfordul egy-egy mozi. Más-más jelenlét, más-más eszközök.

„Azt tudom, hogy teljesen másképp kell játszani. Visszafogottabb, rezignáltabb a dolog, kisebb amplitúdóval. Igazából Jeanne Moro, az idős színésznő mondta, amikor 30 év után visszatért a színpadra, hogy na, ez az igazi. Tehát itt megmérettetik a színész. Bár a film az örökkévalóságnak szól, a színpad pedig elillan” – így gondolja Horváth László Attila, a Móricz Zsigmond Színház Jászai Mari-díjas színművésze.

A színészek próbáltak a forgatás előtt, elemezték a karaktereket és a történetet ugyanúgy, mint a színházban. Készül a film, amelynek nincs konkrét városa, és a kora is elemelt a jelenkortól. Talán tegnap történik, de az imént látott taxi, vagy a kellékes autóba bepakolt öregítőspray valami tudatos archaizálásra utal.

„A rendezőknek az volt a koncepciója, hogy egy picit azért elemelődjön a film, tehát kicsit összekeverjük a mát a 70-es évek eszközkultúrájával. Ez nem demonstratív módon történik, de ügyeltünk arra, hogy legyen egy kompakt világ, ami egy picit izgalmasabbá teszi. Több feszültség van abban, hogy egyszerre ismerős is a közeg, mégis szokatlan” – fogalmazott a helyzetről Verebes Zoltán, a film látványtervezője.

17 nap Nyíregyházán. Sóstótól a Dohánygyárig, a város utcáin és jellegzetes épületeiben. Áprilisban aztán visszatérnek a filmesek, amikorra kizöldül a természet. Csak sejtetik, hogy ebben is van valami misztikus utalás a konfliktus megoldására.

„Nagyon sok helyszínen forgatunk, tehát gyakorlatilag mindennap máshol vagyunk Nyíregyházán belül. Nagyon komoly támogatása volt abban a városnak, hogy az összes helyszínt gyakorlatilag napok alatt megkaptuk, amit ezúton is köszönünk” – tolmácsolta a stáb üzenetét Krékits Péter, a gyártásvezető.

A tervek szerint rövid utómunka után május 31-ig elkészül a film, melyet ez esztendő végén mutatnak be a Magyar Televízió valamelyik csatornáján. Addig azonban meglátogatjuk még a csapatot, hogy hírt adjunk a forgatásról.