Fogalommá vált az Oszkározás
Idén 11 éves az Oszkár, vagyis az Online Személyfuvar Közvetítő Rendszer. Van, aki kényelmi szempontok miatt, van, aki időt akar spórolni vagy éppen pénzt, míg mások egyszerűen az élményszerzés kedvéért próbálják ki. Kétségtelen: Magyarországon a közösségi autózás az elmúlt években óriási lendületet kapott, amit a számok is bizonyítanak: December 21-én, 15:52-kor 4352 Oszkáros volt úton.
KÖLTSÉGHATÉKONY MEGOLDÁS
Az Oszkározás lényege, hogy az utazni kívánó autósok és az utasok – a rendszernek köszönhetően - egymásra tudnak találni. Úgy működik, hogy a hosszabb útra készülő autósok meghirdetik a szabad helyeiket, az utazni vágyók pedig befoglalhatnak hozzájuk. Így pedig a sofőrök megoszthatják az utasokkal üzemanyagköltségüket, az utasok pedig a tömegközlekedéshez képest sokszor fél áron utazhatnak, és még időt is spórolhatnak.
A BUDAPEST-MEGYESZÉKHELY ÚTVONALAK A LEGNÉPSZERŰBBEK
Prácser Attilától, az Oszkár telekocsi társalapítójától és egyben ügyvezetőjétől megtudtuk, a belföldi útvonalak közül a Budapest- megyeszékhely útvonalak a legnépszerűbbek. Ezek közül is kiemelkedik forgalom tekintetében a Budapest-Szeged, a Budapest-Miskolc és a Budapest-Pécs viszonylat, de nem sokkal marad le ezektől a Budapest-Debrecen és a Budapest-Nyíregyháza viszonylat sem.
Az elmúlt hónapokban több mint 10 ezer utazás valósult meg a Nyíregyháza-Budapest viszonylaton azáltal, hogy autós-utas egymásra talált az Oszkár segítségével. Általánosságban elmondható, hogy a legaktívabb a 22-32 év közötti korosztály, de egészen 45 éves korig még jellemző a telekocsi-használat. Utasok közt pár százalékkal magasabb a nők aránya (51%), autósoknál viszont kevesebb. A sofőrök 70%-a ugyanis férfi- tájékoztatott az ügyvezető.
VAN, HOGY AZ ÚT ELŐTT PÁR ÓRÁVAL JELENTKEZNEK BE
Az elmúlt 11 évben sok változás történt. Az egyik legmeghatérozóbb, hogy míg 11 éve csak asztali gép jött szóba, mint elérési mód (sokan csak könyvtárban, internetkávézókban tudtak internethez hozzáférni), mára a mobil böngészős és mobilapplikációs használat lett a meghatározó. Ezzel összefügg, hogy sokkal dinamikusabb az utak szervezése, sokszor az autós indulás előtt csak egy nappal teszi fel az útját, de az utasok is jóval később jelentkeznek, akár pár órával az utazás előtt, de így is megtelik a jármű. Ami a jövőt illeti: Az elmúlt 11 év elég volt arra, hogy a legtöbben már hallottak az Oszkárról, viszont emellett sokan – akár információhiány miatt – idegenkednek a kipróbálástól. Őket szeretnénk minél nagyobb arányban bevonni a rendszerbe.
(Szerző: Bruszel Dóra)
(Fotó: internet)