Erasmus+ projektek a Bemben – Online tartották a kapcsolatot a partnerországokkal

A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola a 2019-2020-as tanévtől a Tempus Közalapítvány által kiírt két sikeres Erasmus+ köznevelési projektben is részt vett. A program szervezését nagyban befolyásolta a koronavírus-járvány, így a személyes találkozók helyett online tartották a kapcsolatot a többi országgal. Ennek ellenére is sikerült fejleszteni a diákok angol nyelvű kommunikációját.

Az elmúlt hónapok Erasmus emlékeit mutatják be a falakon a Bem iskolában, az intézmény több sikeres angol nyelvi projektben is részt vett, illetve jelenleg is részt vesz. Az iskolában fontos az angol nyelvű kommunikáció fejlesztése, felső tagozattól pedig emelt szinten oktatják az angolt, többek között ezért is csatlakoztak örömmel Erasmus+ programokhoz.

Fontos a nyelvtanulás

Mindkét projekt keretében a tanulóink mindenféle kompetenciáját igyekszünk megmozgatni, nemcsak az idegen nyelvi kompetenciáját, hanem különböző játékos feladatokat, szituációkat kell megoldaniuk a pályázat során. Ennek köszönhetően rengeteg készségük, képességük fejlődik. Nagyon fontosnak tartjuk már első osztálytól kezdve, hogy orientáljuk a gyerekeket arra, hogy könnyen barátkozzanak és könnyen tudjanak kapcsolatot teremteni akár külföldi gyerekekkel, partnerekkel és könnyen feltalálják magukat, megpróbáljuk őket az életre nevelni” – nyilatkozta dr. Baloghné Mester Éva, a Nyíregyházi Bem József Általános Iskola intézményvezetője.

Mindezt játékos formában teszik az intézményben, így a legkisebbek is örömmel vesznek részt a feladatokban. A kiemelkedő angol nyelvi oktatásnak köszönhető, hogy már nyolcadik osztályban sokan szereznek nyelvvizsgát, ez általában 20–25 főnek sikerül az általános iskola befejezése után.

Kapcsolatépítés a pandémia alatt

Az Erasmus program megvalósításában nehézséget okozott a koronavírus-járvány, mivel az utazások helyett online tartották a kapcsolatot a külföldi országok diákjaival. Előnye volt viszont ennek a helyzetnek, hogy így sokkal több diákot tudtak bevonni a programokba. A partnerországok között van Horvátország, Olaszország, Spanyolország és Törökország is, valamint Görögország és Ciprus is.

Kommunikatív diákok

Azt vettem észre én személy szerint, hogy az alatt az egy utazás alatt, amikor sikerült kiutaznunk Lisszabonba, nagyon félősek volt az elején a gyerekek, akiket mi vittünk magunkkal. Aztán egy nap után feloldódtak és mindenben nagyon szívesen részt vettek. A Zoomon keresztül viszont sokkal bátrabbak voltak a gyerekek. Olyanokat kérdeztek a mindennapjaikról, amiket mi nem is gondoltunk volna, hogy így kommunikálni fognak egymással. Nagy előny mindenféleképpen, ha beszélhetnek, találkozhatnak külföldi diákokkal, én ezt gondolom” – mesélte Szabóné Mátyás Mónika, az intézmény pedagógusa.

Nemcsak a nyelvtudásukat fejlesztették a gyerekek a projekt keretében, hanem más országok mindennapjaival és kultúrájával is megismerkedtek a különböző játékos feladatoknak köszönhetően. A további sikerek érdekében most egy harmadik projekthez is szeretne csatlakozni a Nyíregyházi Bem József Általános Iskola, már tervezik a folytatást és ha a vírushelyzet is engedi, majd utazhatnak is a diákok.

Várják a diákokat

Közben az új első osztályos tanulókat is várják az intézményben, ahol több évtizedes múltra tekint vissza az emelt szintű angol nyelv oktatás, kiemelt szerepet kap a sport és az informatika is, az intézmény Akkreditált Kiváló Tehetségpont és a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt Bázisiskolája. A tanulóknak számtalan tanórán kívüli és szabadidős tevékenységet is biztosítanak az iskolában, van többek között táncoktatás, fociszakkör, énekkar és kézműves foglalkozás is. A nevelő-oktató munkákat fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus, logopédus, pszichológus, védőnő, pedagógiai asszisztensek segítik a Nyíregyházi Bem József Általános Iskolában. A 2022/2023-as tanévre történő beiratkozás időpontja április 21-22.